Ve Francii panenky pro UNICEF navrhují třeba značky Lanvin, Dior, Chanel nebo Louis Vuitton, česká kancelář známé mezinárodní charitativní organizace o vlastní provedení požádala návrhářku Liběnu Rochovou (její dílo “vyšperkoval” Roberto Coin), spisovatele Michala Viewegha, herečku Dagmar Havlovou a další. Kouzelný projekt má za úkol jediné – vytěžit co nejvíce v benefiční aukci, která se koná již příští týden v Českém muzeu hudby.
Cena jedné designové panenky začíná na 3000 korunách a představuje konkrétní “osobnost”. Například Liběna Rochová vytvořila Robertu. “Na dlouholetou spolupráci s UNICEF jsem hrdá a každý rok je to pro mě velká výzva. Pro letošní aukci panenek jsem vytvořila panenku se jménem Roberta. Inspirací mi byly šperky italského designéra Roberto Coina, se kterým jsem na jejím vzniku také spolupracovala. Věřím, že i letos se nám společně povede zajistit očkování pro co nejvíce dětí,“ okomentovala svůj počin z taftu česká návrhářka.
Kromě látkových panenek se ale budou v Českém muzeu hudby dražit i fotografii Roberta Vana nebo netradiční křišťálovou hračku/postavičkuz dílny sklárny Moser.
Designové panenky od českých osobností jsou – stejně jako ve světě – součástí většího programu “Adoptuj panenku a zachráníš dítě”, jehož výdělky jsou použity na očkování mladých v rozvojových zemích. V Česku projekt funguje od roku 2002, panenek, které vyrábí široká veřejnost, vzniklo na 30 tisíc. Jedna stojí stabilních 600 korun, což je zároveň cena očkování jednoho dítěte proti šesti nejčastějším smrtelným chorobám.
Od roku 2002 do roku 2012 UNICEF proočkoval 28 679 dětí. “Právě teď je velmi aktuální krizové očkování dětí na Filipínách, abychom v oblastech postižených tajfunem zabránili šíření infekčních nemocí,” vyjádřila se pro tiskovou zprávu aktuálního projektu ředitelka UNICEF ČR Pavla Gomba.
Pokud se nemůžete dostavit na aukci, která se koná 26. listopadu v 19:00, nebo byste raději přispěli menší částkou, možná si vyberete z panenek, které momentálně nabízí oficiální web UNICEF.
Foto: Archiv UNICEF