Nedávno jsme psali o tom, jak se na kameru líčí dvanáctileté dívky s větší sbírkou kosmetiky, než jakou máte pravděpodobně vy. Zdaleka se však nejedná o jediný problém ústící v předčasné dospívání a zkracování dětství. Noviny The New York Times přišly s informací, že stále mladší americké dívky nosí stále vyšší podpatky.

Inspiruje je hlavně sedmiletá módní ikona Suri Cruise, do jejíž šatny maminka Katie Holmes investuje statisíce dolarů. Dcera oblíbených herců chodí na podpatcích stejně často jako dospělé ženy. Slavná matka to své dcerce bez problémů dovolí. V roce 2010 na svoji obhajobu řekla pouze to, že „Suri miluje její vysoké boty a moc chtěla vlastní.

Jako při prohlížení fotek Suri Cruise, šokovat můžou i snímky růžových sandálků, které věnoval Blue Ivy Carter, dceři Beyoncé, návrhář Tom Ford. V podpatcích na míru pro sedmnáctileté batole se nakonec nechala vyfotit sama zpěvačka. Variantu v černé pak od Forda dostala vnučka Carine Roitfield, maminka Julia prý ale botičky uloží jako sběratelský kousek.

Můžeme si pokládat otázku, kde jsou ty časy, kdy pyšní rodiče vystavovali měkké bačkůrky od Dior, nicméně darovat miminkům podpatky není zdaleka to nejhorší.

Mini-Me: Jaká maminka, taková holčička

Hrozný je už pouhý fakt, že dětem s velikostí nohy do čísla 35 podpatky nebo klíny koupíte. Značky od konfekčních po luxusní (včetně tolik oblíbené Michael Kors) je totiž vyrábí a vyrábí jich stále víc. Podle The New York Times se společnosti řídí trendem „Mini-Me“, tedy zmenšováním všeho, co sluší rodičům.

Takové oblečení a doplňky jsou samozřejmě dětem mnohdy nepohodlné. Navíc mluvíme o „dospělé“ estetice, která na dívenkách často působí až vulgárně.

Když jsme ale u podpatků, důležitější se zdá být fakt, že na holčičí nohu prostě nepatří. Podle ortopeda Adama L. Wollowicka, na nějž se obrátily americké noviny, se dětské končetiny stále vyvíjí a jsou mnohem náchylnější ke zlomeninám i jiným nepříjemným úrazům. Žádné definitivní výsledky sice vzhledem k mládí trendu nikdo neprokázal, Wollowick by přesto doporučil omezit nošení na pár hodin jednou za čas.

Naštěstí to vypadá, že se nezbláznili všichni obchodníci. The New York Times uvádí jako příklad Tinu Hambly, majitelku/designérku dětské značky Valentina Shoes a matku devítileté holčičky. Ta produkci podpatků striktně odmítá. „Jako matky musíme pracovat na zachování dětství našich potomků,“ prohlásila obuvnice. Doufejme jen, že se tímto heslem budou řídit i budoucí generace rodičů.

Foto: Pinterest.com, Profimedia, archiv značek