Módní průmysl čím dál tím více upřednostňuje různorodost. V kampaních si konečně zvykáme na modelky, které nejsou poplatné typickému ideálu krásy, pyšní se bohatými křivkami, šedými vlasy, vráskami nebo skvrnami na kůži. Důležité přestává být i pohlaví. Zvykáme si na to, že transgender již dávno není něčím, co by mělo být zahalené rouškou tajemství. Klíčovým mezníkem bylo zveřejnění fotografií brazilské transgender modelky Valentiny Sampaio na obálce březnové Vogue Paris, Caitlyn Jenner na obálce Vanity Fair či nedávné zveřejnění fotografií Chelsea Manning v americké Vogue.
Zatímco módní průmysl si na transgender trend zvykl poměrně rychle, kosmetický svět je s jeho přijímáním o něco více opatrnější. Průlom mělo znamenat angažmá Munroe Bergdorf v kampani L’Oreal. Díky výrokům černošské modelky na sociálních sítích, které značka shledala jako problematické, však s transgender modelkou nakonec rozvázala spolupráci. Bergdorf na svém Facebooku v reakci na nedávné nepokoje v americkém městě Charlottesville uvedla, že všichni běloši jsou rasisté či že “Celá existence bílých lidí je zaplavena rasismem.” Přestože londýnská modelka a DJka svůj komentář ihned smazala, firma s ní okamžitě rozvázala spolupráci.
Kosmetická společnost L’Oréal si přitom zakládá na image podporující rozmanitost. Bergdorf se měla stát tváří úspěšné kampaně All Worth It, do níž se pod hashtagem #allworthit zapojila pestrá škála osobností. Ambasadorkou projektu je Helen Mirren, která je známou propagátorkou feministických názorů, odpůrkyní pojmu anti-age a kritičkou současného amerického prezidenta. Oscarová herečka v kampani pózuje s lidmi různého věku, vzhledu, vyznání, rasy i náboženství.
Sama Bergdorf se proti rozhodnutí společnosti ostře vymezila a vyzvala k jejímu bojkotu, čímž rozhořčila i své fanoušky. Značka své rozhodnutí na Twitteru komentovala slovy: “L’Oreal oslavuje různorodost. Komentáře Munroe Bergdorf jsou v rozporu s našimi hodnotami a z tohoto důvodu jsme se s ní rozhodli ukončit spolupráci.”