1. Seznamujte se, co to jde!
Když jste někde nová a nechcete, aby vás ostatní jen přehlíželi, je nutné se všem představit. Jasně, nemusíte hned první den obejít celou firmu, všem podat ruku a říct, jak se jmeujete. Ale vždy když budete mluvit s někým cizím, řekněte mu, že jste ve firmě nová, své jméno a na jaké pozici jste. Pokud se jedná o vyšší místo ve velké firmě, je nejlepší, když vás váš nadřízený nebo někdo z kolegů představí ostatním najednou.
2. Nebojte se zeptat
Každý někde začínal a tak budou mít pochopení, když se přijdete zeptat na radu. Měla byste ale vědět, za kým v takovém případě jít. Na maličkosti se ptejte sekretářky, na inerní věci někoho kompetentního.
3. Zbytečně se nestresujte
Snažte se si začátek v nové práci užít. Je zbytečné si z toho všeho dělat těžkou hlavu. Akorát budete ještě víc nervózní a třeba něco pokazíte.
4. Nebuďte příliš sdílná
Máme často tendence v rámci nového přátelství říkat cizím lidem věci, kterých můžeme později litovat. Například že váš minulý šéf byl idiot. Nikdy nevíte, kdo ho z nové práce zná a může vá to uškodit. Před novými kolegy tedy mluvte raději o neutrálnějších tématech.
5. Nesnažte se zvládnout všechno
Pokud vás někdo poprosí o něco, co zatím neumíte nebo netušíte, jak daný úkol zvládnout, řekněte to. Nikdo po vás nemůže chtít, abyste hned uměla všechno. Poproste někoho, ať vám to ukáže a příště už si poradíte sama.