Poprvé v historii své existence navazuje Fjällräven partnerství se značkou módního oblečení. V rámci této spolupráce představí značka Acne Studios kolekci oblečení a batohů inspirovanou tradičními modely z dílny Fjällräven, kterou chce vzdát hold švédskému výrobci outdoorového vybavení.

 

„Když nás z Acne Studios oslovili, byli jsme velmi poctěni, zároveň nás ale přepadla zvědavost, protože jsme nikdy na ničem podobném nepracovali. Naším cílem bylo vytvořit unikátní kolekci, v níž propojíme nadčasovou funkčnost Fjällräven s uměleckým přístupem Acne Studios a dáme tak vzniknout něčemu zcela novému,“ říká Henrik Andersson, Head of Innovation and Design značky Fjällräven.

 

Acne Studios dlouhodobě obdivuje produkty Fjällräven pro jejich funkční design, který v sobě odráží znaky charakteristické pro švédskou kulturu. „Fjällräven mě provází životem už odmala. My, Švédi, máme s touto značkou velmi jedinečný vztah. Jsem hrdý na to, že pochází právě z naší země, a rád bych svou lásku k této značce sdílel s ostatními po celém světě,“ uvádí Jonny Johansson, Creative Director Acne Studios.

 

Při vytváření nové kolekce Acne Studios kreativní ředitel Jonny Johansson pečlivě vybíral každý kus, rozložil je na části, prostudoval jejich stavbu a následně z nich zachoval ty nejvýraznější rysy – a tak přenesl Fjällräven do světa Acne Studios. Fjällräven vyrábí všechny své produkty a oděvy s ohledem na etická hlediska a životní prostředí, a proto doufá, že spolupráce s módní značkou pomůže probudit u více lidí lásku k přírodě a inspirovat další značky a společnosti k tomu, aby se chovaly zodpovědněji a vytvářely ikonické produkty, které přežijí déle než rychle se měnící módní trendy.

 

Výsledkem je kolekce plná modelů, které v sobě mísí design nejznámějších kousků Fjällräven spolu s jedinečnou osobitostí značky Acne Studios. Nové detaily, jako je lemování z nepravé kožešiny a reflexní značky na bundě Expedition Down Jacket nebo starorůžový pruh zdobící modrou dámskou parku, dávají klasickému designu svěží nádech. Kapsy se zvětšily a barvy typické pro Fjällräven, stejně jako technické materiály, byly použity poněkud hravějším způsobem.

 

Značky si dokonce vyměnily fonty log, čímž pro svou spolupráci vytvořily zcela nový branding. Je to gesto vzájemného ocenění partnerů, kteří sdílí svou „švédskost“ se zbytkem světa. Oděvy této kolekce jsou navíc doplněny o text, který ještě hlouběji osvětluje vzájemný vztah mezi značkami, a upozorňuje na hluboký respekt a obdiv, na nichž je spolupráce Fjällräven a Acne Studios založena. Kolekce bude uvedena 6. září 2018 ve všech světových prodejnách Acne Studios, na acnestudios.com, ve Fjällräven Brand Centres v Amsterdamu, Oslu, New Yorku a Torontu a také na fjallraven.com.