Ralph Lauren
Značku Ralph Lauren nezaložil muž s příjmením Lauren. Ironie, co říkáte? Ve skutečnosti se jmenoval Lifshitz. Ve svých 16 letech se ale rozhodl změnit své příjmení na Lauren, jelikož v anglickém původním znění příjmení neznělo příliš přívětivě.
BCBG
Max Azria pojmenoval svoji značku také pod akronymem z francouzského “bon chic, bon gere”, což znamená “mít styl je správný přístup”. Tento název měl zahrnovat evropskou sofistikovanost s duchem Ameriky.
ASOS
Zkratka ASOS vznikla z “as seen on screen” což v překladu znamená “viděno na obrazovce”. Zajímavostí je, že se zkratkou přišli sami uživatelé a poté jejich zakladatelé! Původně byl e-shop směřován zákaznicím, které toužily po reprodukcích oblečení celebrit. Abreviace napomohla zakladatelům s dlouhou cestou budování značky, jelikož jim umožnila zaměřit se na širší záběr klientů a kategorií oblečení do podoby, s jakou můžeme nakupovat dnes.
3.1 Phillip Lim
Phillip Lim byl inspirován svým obchodním partnerem Wen Zhou. V době, kdy značku společně zakládali, bylo oběma 31 let. Proto má značka před svým názvem číslovky 3.1.
Rodarte
Přední návrhářky a zároveň sestry Kate a Laura Mulleavy pojmenovaly jejich značku po velmi netypickém druhém křestním jméně matky, tedy Rodarte.
Acne Studios
Akronym ACNE pochází z “Ambition to Create Novel Expressions”. Původně se tato firma sestavena z mnoha malých firem zaměřovala na filmovou produkci, reklamu a grafický design. Po rozchodu firem vznikla jedna oděvní značka nesoucí jméno Acne Studios.
Alice + Olivia
Tato linie byla vytvořena dvěma studentkami z Pensylvánské University v roce 2002 – Stacey Bendet a Rebecca Matchet. Obě se rozhodly vložit do názvu jména svých matek, tedy Alicie a Olivia. Matchett po roku opustila společnost a Stacey se rozhodla přeměnit název na Alice+Olivia by Stacey Bendet.
S názvem Burberry značka původně v letech 1856 začala. Ovšem po pár letech změnili název na Burberry’s, protože zákazníci se o ní zmiňovali jako o Burberry’s of London. Po pár letech svůj název opět vrátili zpět a to především kvůli marketingovým účelům.
Miu Miu
Spojitost značky Miu Miu s módním domem Prada není náhodná. Zakladatel značky Prada, Mario Prada, předal značku své dceři. Ta ji poté předala té své Miuccie, která vytvořila sesterskou značku Miu Miu. Nazvala ji po své přezdívce z dětství – Miu Miu.
Vše má vždy svůj důvod i původ. Nejhorší na jménech firem i značek jsou časté rozpory, rozchody, které v průběhu let přichází na řadu. Jména však často zůstávají a tím i vzpomínky na nepříjemné. Na druhou stranu, každý chceme mít to své a každý chceme své práci dát svůj autogram.
Zdroj: Facebook.com, WWD