Jak těžké je přijít s originálními nápady? Evidentně hodně. Móda se prý vyčerpala a už není to, co bývala. Možná za to může rychlost a masovost, s jakou k módě přistupujeme. Pro návrháře je tak stále těžší vymyslet něco nového. Nemají čas, peníze a jsou pod neustálým tlakem. Zákazníci chtějí neustále něco nového a každá novinka je zase hodně rychle přestane bavit. Není divu, že jsou návrháři a módní domy často v úzkých a nápady si občas vypůjčí od svých kolegů. Kde ale končí inspirace a začíná kopírování?
Instagramový účet Diet Prada se snaží na to, kdo se u koho “inspiroval” až moc a kdo koho napodobuje, upozorňovat. Na kopie a inspirace z mola už jsme si zvykli především u řetězců s rychlou módou. Je to důležitá součást demokratizace módy. S kopírováním ale mají problém i designéři slavných jmen. Někteří více, jiní méně. Na to už si posvítí Diet Prada.
Všichni módní nadšenci i insideři už ji sledují a o drama občas není nouze. Diet Prada totiž nejen hodnotí kolekce, ale také dává aktuální kolekce do historického kontextu. Nic jí neunikne a návrháři se už pomalu začínají bát. Na svou milánskou přehlídku pozval majitele účtu Diet Prada například Gucci, který dal Diet Prada výzvu, zda dokáže najít všechny reference v jeho kolekci. Diet Prada nechyběla ani na přehlídce Miu Miu a dalších. Zdá se tak, že si od teď designéři začnou dávat mnohem větší pozor na to, co pouští na molo.
Diet Prada ale upozorňuje také na nepraktické trendy nebo bizarnosti, na které jsme si v módě už tak zvykli, že jsme vůči nim imunní. Takže není jen módní policií, otevírá zároveň i debatu o tom, za co jsme jako zákazníci ochotní zaplatit (předražená trička od Vetements?) a co si necháme od módních domů líbit.
Jestli milujete módu a baví vás jak její historie, tak i kulturní vlivy, určitě ji (nebo jeho?) sledujte. Bude to to nejlepší, co jste na Instagramu tento týden udělali. Věřte nám.