„Náš plán se již teď zaplnil schůzkami s klienty,“ řekla Farida Khelfa, tisková mluvčí módního domu, která nezapomněla vyjmenovat seznam pozvánek do několika měst, na oficiální i speciální události.
Zanini mezitím zanechal rozruch kolem své práce za sebou a ponořil se do příprav doplňků na další Schiaparelli kolekci, kterou bude prezentovat v březnu během módního týdne v Paříži.
O podnícení projektu Schiaparreli se postaral Diego Della Valle, o čemž jsme vás již informovali. To vše za prvotní spolupráce s návrhářem Christiana Lacroix, který se zasloužil o vytvoření 18 nových modelů. Tyto šaty však doposud nebyly poskytnuty k prodeji. „Ráda bych jedny z nich vlastnila,“ přiznala Khelfa.
Della Valle se snaží dohnat ztracený čas zesnulé návrhářky Elsy Schiaparelli a vložil tak naděje do Marca Zaniniho, kterého nazval novým úsilím prêt-à-couture řady reday-to-wear, která bude k prodeji výhradně v salonu Place Vendôme. Zanini se nechal slyšet, že plánuje i vytvoření kompletního šatníku pro každodenní nošení.
Schiaparelli byla známá nejenom tím, že šlapala na paty legendě Coco Chanel, ale rovněž umem šokovat. Byla ovlivněna surrealistickým uměním a milovala barvy. Svoji činnost ukončila v roce 1954 a zemřela o devatenáct let později. V roce 2012 však fanoušci mohli v New Yorku spatřit fiktivní konverzace dvou italských legend Elsy Schiaparelli a Miuccii Prady.
Metropolitní muzeum umění připravilo módní výstavu s názvem „Schiaparelli and Prada: Impossible Conversations“. Velkolepé pojetí si vzal pod křídlo filmový režisér a scénárista Baz Luhrmann, jehož práci jsme mohli obdivovat například ve filmu Moulin Rouge.
Nyní je to Zanini, který své jméno propůjčil velkolepé značce a jeho způsoby označil za nekonveční a nekonformní. Rád by své modely viděl během slavnostní sezóny v Hollywoodu. „Samozřejmě, že bych rád viděl více individualit na červeném koberci,“ svěřil se. „Doufám, že Schiaparelli bude právě odlišnou možností.“
Neobvyklý styl můžeme zhlédnout v jarní kolekci, která skýtala nápadné klobouky, pruhované šaty, volánky, malé flitry i pyžamový potisk. Co však chybělo, byl „rudý humr v rozkroku“, kterého kdysi navrhla osobně Schiaparelli. Extravagantní jarní kolekce zaujala nejnáročnější zákaznice světa a získává si tak rychle svoji popularitu zpět.
Netradiční krédo navrhla i Khelfa, která dohlíží na exkluzivitu růstu obchodní stránky. „Chceme vytvořit něco malého a specifického, zároveň poetického. Nechceme myslet jen na byznys. Snažíme se dělat něco jiného.“ Nakolik jiné budou další kolekce i způsob jejich prodeje je zatím ve hvězdách.
Kolekci Schiaparelli Couture jaro 2014 najdete zde.
Foto: Profimedia.cz