Poté, co přišel nejistě minulou sezónu do módního domu nový kreativní ředitel Peter Dundas se zdá, že značka už nabrala ten správný “groove”. Návrhář se nechal inspirovat ódou na ženy a jejich štíhlá těla secesního umění “Art Nouveau”. Celý koncept secese podtrhla nicméně hlavně barevnost, kterou designér zvolil převážně v metalických tónech, které jsou evergreenovým trendem. Co se kolekci zajisté nedá upřít, co se týče střihů, jsou délky, které dominovaly převážně všem lookům od dlouhých kabátů, po šaty a dlouhé sukně. Nablýskaná kolekce novopečeného designéra byla velkým zpříjemněním při ne velmi dobré vzpomínce na kolekci z předešlé sezóny.
Opojný Berlín třicátých let, kabaret, dadaismus a konstruktivismus byly referenčními body právě designérů ze značky Max Mara, která předvedla na sezónu podzim / zima velmi geometrickou a poměrně barvitou kolekci. Nicméně, i skrz všechny “nové módní výstřelky”, které módní dům letos předvedl, se mezi modely udržely klasické kousky jako velbloudí kabáty a neutrální základní kousky, které jsou pro módní dům tak typické. Nelze nepodotknout také důvtipný detail kožených rukavic, které nám zajisté příští sezónu nikomu nebudou v šatníku scházet.
“To nejsou kanýry, jsou to vlny”, objasňoval Karl Lagerfeld reportérům detaily svých modelů v zákulisí přehlídky módního domu Fendi. Nicméně, mluvíme-li obecně, modely byly poněkud v casual a uvolněném stylu, tak jak to má Karl v poslední době v oblibě. Pohodlí a teplo (které z mohutných kožešin přímo sálalo) přichází především. Navíc kolekce, soustředěná na různé délky a luxusní materiály, byla zkrátka famózní. Ve chvíli, kdy se mnoho značek na vrcholu módy potýká s tím, jak si udržet luxus a exkluzivitu, Lagerfeld ukázal kolekci, která přinesla vyvážené tóny, nonšalantní okázalost s nezaměnitelné střihy, což nelze jinak, než ocenit. Zamilovali jsme se do super trendy nad kolénkových kozaček, ale i do cullottes kalhot a velurových modelů.
Jaké slovo by vystihlo letošní kolekci v režii Minucci Prada? Spektakulární! Nebyl jediný kousek, po kterém jsme alespoň na chvíli v redakci nezatoužily. Kombinace westernovských potisků v symbióze s těmi asijskými není leckdy jednoduchá a jen málokterý designér si na takovéto kombinace troufá. Nicméně, v kolekci udržuje designérka délku sukně při výšce kolen, což mnohdy nemusí na nízkých postavách dělat dobrotu, ale nepočítáme-li tuto malou chybičku, není ji co vytknout.
Zdroj: WWD