Nová jména a úplně jiné přístupy k módě jsou tradicí. I letos nás upoutalo několik začínajících návrhářů. Přehlídka studentů vyhlášené Saint Martins nezklamala. Budoucnost módy je v dobrých rukou, to je jasné. Mládí a touha po jinakosti a nové energii je cítit z každého kousku látky, z každé přehlídky i ze samotných návštěvníků.

saint martins

Je jasné, že o kreativní mozky není na londýnském módním nebi nouze. Předvádí se zde naprosto dokonalé kolekce, které jsou dotažené do posledního detailu – až na jeden. Návrháři ještě nedokáží tyto kolekce produkovat pro masové publikum.

Anglie je přitom zemí, kde se fast-fashion daří. Značky jako Topshop, Primark nebo Boohoo jsou schopné reflektovat na dění v módě s překvapivou rychlostí a zároveň tak zákazníkům nabízejí nové produkty téměř každý den. Prostě tak rychle, jak se mění chutě zákazníků. Mladí návrháři si ale podobnou rychlost nemohou dovolit a je také otázkou, zda o ni vůbec stojí.

topshop

Topshop Unique tak předvádí kreativní mladistvou kolekci, kterou je schopen dodat širokému publiku a okamžitě. Navíc za příznivé ceny. Zejména mileniálové, kteří takové oblečení nosí, přesně po tom touží. Rychlost, nízká cena a co nejvíce trendy kousky, které chtějí nosit právě teď a tady.

jwanderson

Mnozí zavedení návrháři, kteří byli ještě před pár lety ve stejné startovní pozici letos potvrdili svou silnou pozici na trhu. JW Anderson a Simone Rocha jsou přehlídky, které byste neměli minout. Jason Anderson se stejně jako Simone Rocha letos inspiroval cestovateli. Jeho kolekce byla směsí nesmyslných kousků, kapes, jinakých materiálů a tvarů, které nemáme chuť nosit. Tak snad příště.

rocha

Simone Rocha chtěla ukázat feminní stránku ženy, která ale nemusí působit křehce a zranitelně. Pokud tedy milujete silné a odvážné ženy, jako byla Nel Bly nebo Amelia Erhart, pak si zamilujete tuto kolekci. I zde byla spousta kapes, vypadaly ale mnohem lépe než u Andersona. Spojení síly a křehkosti se nám líbí a v jednom kabátku od Simone bychom klidně podnikly cestu kolem světa.

versus

Kůže, výrazné potisky, výrazné barvy a slavné modelky. To byla přehlídka Versus Versace.  Na mole nechyběla Bella Hadid, cool modelka, která se v minulém roce stala můzou hned několika značek. Momentálně je tváří, na kterou značka sází, pokud chce oslovit mladé a “cool” zákazníky. Temná kolekce byla trefou do černého. Nechyběly ani sportovní prvky a inspirace activewear, výrazné barvy jako růžová a jasně modrá, fotopotisky a nezbytný branding. Kolekce Versus Versace je rozhodně povinnou výbavou každého fashionisty. Nabídla přesně to, po čem právě teď většina zákazníků touží.

versusFotky: WWD