Vloni na podzim se v módním domě Dior děly velké věci. Odešel kreativní ředitel Raf Simons, jehož vliv byl pro značku více než zásadní. Dlouho se spekulovalo o tom, kdo ho nahradí a nové kolekce vznikaly pod taktovkou kreativního týmu Dior, tedy in-house, který zůstal v utajení. Začátkem července loňského roku byl zvolen nový kreativní ředitel. První Madame v historii Dior – Maria Grazia  Chiury.

To znamenalo ve světě módy velký povyk, jelikož si nikdo neuměl představit, jestli tato dáma zvládne tak velké sousto jako je Dior. V září po jejím debutovém představení kolekce Spring 17 ale všem dokázala, že na to opravdu má. Když se v muzeu Rodin objevil model s tylovou sukní, teniskami a tričkem s feministickým sloganem, celý svět nemluvil o ničem jiném.

dior-springsummer-ad-2017-04

Před několika dny byla také představena nová a zároveň první Mariina kampaň SS17. Kampaň se nese ve stejném feministickém duchu jako byla záříjová přehlídka. Podstata žen je klíčová pro celý projekt. Sérii snímků zachycující tuto sbírku nafotila fotografka Brigitte Lacombe. Ta je kromě fashion známá především svými Hollywoodskými “behind the scene” fotkami.

1196767

Tato kampaň má navíc daleko hlubší význam. Je součástí širšího projektu s názvem The Woman Behind the Lens, který je tvořen výhradně ženami. Hlavní roli v kampani obsadila modelka Ruth Bell, která otevírala Mariinu první přehlídku a její dvojče May.

ruth-and-may-bell-star-in-maria-grazia-chiuris-first-dior-campaign-1482249016Obě modelky jsou přesným ztělesněním nově definovaného stylu Dior. Zdá se, že Maria je na postu kreativního ředitele více než právem.

may-ruth-bell-dior-ss17-03

1196764