Úspěchem této dvojice byla jejich dokonalá synchronie. Wolfgang byl obdařen mimořádným talentem pro marketing a Margaretha, bývalá švédská topmodelka, měla pro změnu cit pro design. Není tedy žádným překvapením, že společně vytvořili ze značky Escada jednoho z největších producentů dámského oblečení, které má zastoupení i v České republice a to konkrétně v luxusní Pařížské ulici v centru Prahy.
Z počátku byla značka Escada určena spíše zralým zákaznicím. Její modely byly ženské, okouzlující mající náročné výšivky a výrazné kombinace barev. Barevné paletě vládly odstíny oranžové, růžové, modré a zelené. Escada se v 80. letech dokonale trefila do tehdejšího životního stylu čtyřicátnic.
To vše se razantně změnilo v roce 1994, kdy firma představila novou řadu Escada Sport Label, která měla a oslovuje dodnes mladší generaci. Kromě dámského oblečení značka rozšířila svůj sortiment o sportovní a dětské oblečení, obuv, kabelky, cestovní zavazadla, šperky a parfémy.
Značka Escada vždy pro své reklamní účely přizvala ke spolupráci významné topmodelky. Jelikož se jedná o ryze německý brand, je jasné, že mnohokrát byla tváří asi nejslavnější německá modelka Claudia Schiffer. V 90. letech z plakátu Escada zářily i tváře Lindy Evangelisty či Nadji Auermann. Pro jarní a letní kolekci 2010 Escada oslovila ke spolupráci významného fotografa Petera Lindbergha a českou topmodelku Evu Herzigovou. Vznikla nádherná kampaň, které vévodí šaty zelené barvy.
Kolekce Escada jsou rovněž v hledáčku slavných celebrit. Vzpomeňme na hollywoodskou herečku Kim Basinger, která ve velké večerní róbě přebírala roku 1998 filmového Oscara. Miranda Kerr taktéž patří mezi fanynky a v zelených šatech posetých květinami byla k nepřehlédnutí.
Pro podzimní a zimní kolekci zvolil současný kreativní ředitel Daniel Wingate zajímavou paletu barev. Kolekci dominuje fialová, jemně růžová a šedá. Krásným kouskem je šedý kostýmek s knoflíky Swarovski. Celá kolekce je jako vždy vysoce elegantní, snadno nositelná, klasická a plně respektující tradici této značky.
A na závěr maličkost. I když se o Escada traduje, že je pro čtyřicátnice a naopak linie Sport Label pro mladé a cenově celkově vysoce nedostupné, nevěřte tomu. Mívala jsem stejný pocit do chvíle, kdy jsem butik v Pařížské ulici osobně navštívila. Byla jsem zaskočena a to jak cenovou dostupností, tak nadčasovým designem. A i když bych měla pokukovat po té klasické řadě, jako čerstvá čtyřicátnice jsem si koupila hned dva kousky z kolekce Escada Sport Label a je mi jasné, že rozhodně nebyly poslední.
Foto: Profimedia.cz; Escada.de; WWD; Soukromý archiv