Kolekce Abaya, je první takovouto kolekcí módního domu Dolce&Gabbana a má na seznamu jediný střih modelu. Je jím hijab, tedy šátek zakrývající vlasy a abaya, což jsou černé “šaty” zakrývající celý zbytek těla mimo chodidla a ruce. Na zvláštnosti těmto nábožensky založeným oděvům designéři přidali především výběrem materiálů a potisků, mezi kterými dominují bohaté květinové potisky, dokonale propracované krajky a zdobení polodrahokamy či výšivkami. Využívají neuvěřitelně lehké a prodyšné tkaniny, které v zahajovací kolekci zvolili pouze ve dvou provedeních a to krémové a černé.
Nejsou to jen italští inovátoř, kdo míří na Střední východ. Do muslimských oděvů se minulý rok, na počest Ramadamu, pustily i značky jako Tommy Hilfiger, DKNY, Oscar de la Renta a dokonce i fast-fashion řetězec Mango! Kdo by se také nenechal zlákat bohatstvím šejků, kteří minulý rok utratili v sektoru módy necelých 266 miliard dolarů…
Zdá se, že se čím dál tím více přibližujeme Orientu, a nebo se Orient přibližuje nám? Zajisté není jen na nás řešit tuto kontroverzní otázku.
Zdroj: Vogue