Program březnové edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku přinese dva nové formáty – odbornou mezinárodní konferenci a oficiální showroom –, které významně podpoří profesionální a obchodní zaměření celé akce a jimiž pražský módní týden prohloubí svoji snahu o restart módního průmyslu v Čechách. „Cílem našeho snažení je představovat českou módu domácí veřejnosti i světu a vytvářet našim návrhářům platformu srovnatelnou se světovými měřítky, kde mohou na profesionální úrovni nabízet svou tvorbu. K tomu neodmyslitelně patří setkávání předních světových odborníků, debaty o současných trendech a reagování na aktuální dění v módním světě,“ říká k novým aktivitám fashion weeku Lukáš Loskot, CEO pražského módního týdne.
Celodenní konference pro profesionály i nadšence zainteresované v módním oboru nazvaná „Business Forward Forum by ČEZ & Forbes“ poskytne globální i lokální pohled na obchod s módou a designem. Ve čtyřech diskuzních panelech složených z českých i zahraničních osobností nabídne 360° pohled na aktuální témata módního odvětví, pokusí se reflektovat aktuální vývoj i předpovědět nejbližší budoucnost.
Konference je přirozeným pokračováním a nadstavbou přednášek s významnými hosty fashion weeku, které se s podtitulem „Fashion Talk“ konaly v minulých edicích MBPFW. Její čtyři diskuzní panely jsou zaměřené na stěžejní oblasti módního podnikání: investice a finance módních startupů; lokální a udržitelná výroba; PR ovlivněné sociálními médii a prodej v digitální éře.
Stejně jako v minulosti se na nadcházející konferenci představí v roli mluvčích významní mezinárodní profesionálové, svoji účast již potvrdila například renomovaná módní novinářka, bývalá redaktorka Vogue.co.uk a aktuální přispěvatelka Nowfashion a New York Times Jessica Bumpus či zástupci úspěšných českých značek Tonak a Pietro Filipi.
Partnery konference jsou skupina ČEZ a magazín Forbes, který zaštítí jeden z panelů. Speciální poděkování patří hotelu Emblem v Platnéřské ulici, který se stejně jako v minulých letech postará o ubytování a komfortní zázemí pro všechny významné mluvčí konference. Konference se uskuteční v pátek 18. března v prostorách The Chemistry Gallery od 10 do 17 hodin a vstup na ní je zdarma po předchozí registraci (podrobnosti na www.mbpfw.com). Oficiální hashtag konference je #BFF16
Druhý formát, který zesílí význam módního týdne pro odbornou veřejnost, bude první oficiální showroom s názvem „Re-see Showroom supported by Nespresso“, kde se autoři prezentovaných módních kolekcí setkají tváří v tvář s nákupčími, novináři, stylisty a kde budou mít možnost získat bezprostřední zpětnou vazbu a projednávat konkrétní spolupráce či obchody.
„Showroom k profesionálnímu fashion weeku nezbytně patří. Už od prvního Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku v naší režii v září 2014 se snažíme zdokonalit kompletní prezentaci tvorby návrhářů, což není jen přehlídka samotná, ale i pohled zblízka a prostor pro diskuzi mezi designéry a módními profesionály,“ říká Lukáš Loskot.
„Re-see Showroom supported by Nespresso“ se uskuteční v pondělí 21. března od 11 do 19 hod. v umělecké galerii. Jedinečný koncept galerie Kvalitář, který svou myšlenkou, že různé umělecké disciplíny se mají doplňovat a podporovat, souzní s pojetím pražského módního týdne, nabídne konfrontaci současné módy s uměním. Aktuální kolekce návrhářů budou instalovány v prostoru, kde bude ve stejnou dobu probíhat bilancující autorská výstava Michala Škody, hlavního kurátora Domu umění města České Budějovice. Vstup na „Re-see Showroom supported by Nespresso“ je volný.
Nadcházející edice pražského módního týdne proběhne od 16. do 23. března a představí kolekce dvacítky českých a slovenských autorů a značek pro podzim a zimu 2016.
Foto: MBPFW; gfw.org.uk