Konec minulého roku začal otevřenou nesnášenlivostí tištěných médií vůči bloggerům jako takovým. My jsme se ovšem loni rozhodli jít opačnou cestou a majitele blogů podporovat, ba co víc, nabídnout jim u nás i trochu prostoru prostřednictvím rozhovorů či spolupráce s českými návrháři. Spolupráci s nimi chceme za každou cenu udržet.
Co se tedy změní
Jsem si jistá, že někteří zástupci blogů nevydrží tlak médií a pod jeho tíhou své vystupování na internetu raději definitivně ukončí. Změní se (nebo alespoň v to doufám) jejich celkové přemýšlení ohledně spolupráce se značkami, budou prahnout spíš po kvalitě než kvantitě a nekývnou na každou nabídku, což čtenáře začíná odrazovat.
Začnou více táhnout za jeden provaz. Už jen kvůli nepřátelské atmosféře, která se jim dostává od „zbytku světa“. Stále očekávám nějaký jejich velký společný projekt, který by všechny redaktorské pisálky alespoň na chvíli uzemnil a dokázal jim, že i majitelé blogů jsou nakonec velice schopnými lidmi, kteří se ve svém hobby vyznají.
Kdo zůstane
Obecně by se dalo říci, že pouze ti nejlepší s darem velké trpělivosti, podpory okolí a kvalitní nervovou soustavou. Ti, kteří jsou obrněni hroší kůží proti anonymním vetřelcům, pomluvám a házení klacků pod nohy. Zůstanou ti, které blogování nepřestává bavit a mají nám, zatím, pořád co nabídnout.
Spousta světových bloggerů oslaví v letošním roce své výročí týkající se působení na internetu. Řada z nich se chce více věnovat natáčení videí, které jsou pro čtenáře velice populární a hlavně pohodlnější než sáhodlouhé texty.
A na co se můžeme těšit
Chiara Ferragni se podle všeho stěhuje do Los Angeles, její cestování zdokumentované kvalitními fotografiemi tedy nabere na obrátkách. Lauren Conrad zase chystá velkolepou svatbu, takže pokud se vás toto téma alespoň okrajově týká, pravidelně navštěvujte její blog.
Věřím, že se dočkáme reportů z týdnů módy a fotografií pouličního stylu, více zajímavých spoluprací se značkami. Těším se na další ročník Bloglovin awards, kde dojde k ocenění těch nejlepších.
Také, že české bloggerky obohatí scénu o další dobročinné projekty, začnou rozprodávat své přecpané šatníky, třeba díky chytrému projektu Tictail.
Ale víte, jak to chodí. Příliš vysoká očekávání často vedou ke zklamání, proto nezapomeňme zůstat nohama na zemi.
Foto: Pinterest