Šaty sice dělají člověka, ale když je doplníte nevhodným líčením a přidáte vrabčí hnízdo, je jejich efekt o mnoho úrovní menší.
Chybné kroky se ovšem netýkají přehlídky Valentino, jejichž tým vsadil na poetický, nevinný a čistý vzhled. Lehce zvýrazněná líčka doplnily orámované oči, řasenka na spodních řasách a také nahé rty. Zapletené vlasy doplněné o živé kvítky tvořící jemnou čelenku dotvářely romantickou atmosféru celé kolekce.
Donatella Versace se snažila jednotlivým modelkách zachovat jejich vlastní individualitu. Vlasy se nenarovnávaly ani nevlnily pomocí kulmy. Vše bylo zaměřeno pouze na líčení, jež tvořil lehce krycí make-up a nahé rty. Veškerá pozornost byla věnována výrazným očím, ty zdobilo černé nebo modré kouřové líčení doplněné o tlustou vrchní i spodní linku.
Peter Philips, jeden ze členů týmu Dior, se rozhodl nechat tvář čistou, jemný make-up doplnil pudrem a několika tahy oranžové tvářenky, hustým obočím i natočenými řasami. O kreativnější účes se postaral Guido Palau a z vlasů vytvořil smyčku pro barevné kroužky, na které připevnil culíky z příčesku.
Atmosféru 60. let kolekce Elie Saab doprovázelo líčení i účesy inspirované tímto obdobím. Vlněné vlasy sčesané ke straně tak půvabně doplnila dvojitá černá oční linka s broskvovou rtěnkou.
Giambattista Valli nechal obličej modelek překrýt černým puntíkovaným závojem v délce po nos. Zaměřil se na výrazné obočí a zbytek líčení ponechal přirozenosti. Nízko posazený culík ozdobil černou stuhou svázanou do velké mašle.
Své nevěsty různých věkových kategorií načančal Jean Paul Gaultier nejen do zajímavých šatů, ale některým přidal do vínku také výrazný make-up včetně rudých rtů, některé ovšem nechal kosmetickými vychytávkami netknuté. Stejně tak se lišily i účesy, některé byly přirozeně rozevláté, jiné doplňovaly živé květiny.
Foto: WWD