Odkud pochází myšlenka FOREO přístrojů pro péči o pleť?
Celá myšlenka má ve skutečnosti velmi jednoduchý a pragmatický základ. Filip Sedic, zakladatel značky FOREO, chtěl dát své ženě pěkný dárek k jejich výročí a ona toužila pro čistícím kartáčku na pleť. Poté, co ho vyzkoušela a byla zklamaná s výsledky, Filip Sedic se ho rozhodl vylepšit a vytvořit mnohem lepší přístroj. A tak začal úspěšný příběh FOREO.
Kosmetické produkty se ukázaly být těmi, které během pandemie nejčastěji používáme. Které přístroje FOREO se prodávají v současné době nejlépe?
Nejprodávanějším produktem z portfolia FOREO je řada UFO. Jedná se o první inteligentní přístroj na světě pro aplikaci obličejových masek, které nabízí ošetření na profesionální úrovni v pohodlí domova. Disponuje světelnou LED terapií, kryoterapií, termoterapií a T-Sonic pulzacemi, které uživatel ovládá pomocí svého smartphonu. Tento inovativní přístroj se těší velkému zájmu od roku 2018, kdy byl poprvé představen na Consumer Electronic Show (CES) – největším elektronickém a technologickém veletrhu, který se koná každý rok v Las Vegas.
Jak se FOREO liší od ostatních značek v kosmetickém sektoru a do jaké míry skutečně naslouchá potřebám svých klientů?
Každý z našich nových produktů je uznáván v oboru technologií i beauty. Investujeme do produktů budoucnosti, navíc i do svých zaměstnanců. Neustále hledáme lidi se svěžím pohledem na kosmetický trh, s pozitivní energií a vizí pro rozvoj nejen značky, ale i sebe samých. Víme, že naše výrobky přitahují stále mladší generaci zákazníků, kteří milují technologická zařízení a zajímavou auru značky. Z tohoto důvodu neustále inovujeme naše produktové portfolio, jehož příkladem je i nová generace zařízení na čištění obličeje – LUNA 3 nebo výše zmíněné UFO 2.
Co přispělo k tomu, že od založení značky ve Stockholmu v roce 2013 a uvedení na český trh před 4 lety si FOREO vybudovalo mezinárodní uznání?
Je to především kreativita a inovace, které přenesou budoucnost do současnosti, čemuž naprosto věřím od samotného vzniku FOREO. Jedná se o vývoj, kdy jsou splněny rostoucí požadavky zákazníků, ale také se formují zcela nové návyky pro péči o pleť. Je to i každý zaměstnanec, který se stará nejen o nejlepší výsledky své práce, ale i o svůj vlastní rozvoj. Každý je důležitý a zachází se s ním stejným způsobem, bez ohledu na jeho postavení. Díky tomuto přístupu jsme se proměnili ze začínající společnosti o dvou členech se sídlem ve Švédsku na značku, která zaměstnává 3 000 lidí po celém světě. Za posledních sedm let jsme prodali již více než 20 milionů zařízení, která pečují o pleť a pohodu lidí na všech kontinentech.
Osobně jsem s vývojem značky spjat již od roku 2013 a skutečně věřím ve vizi Filipa Sedice, se kterým denně projednávám další kroky. Lokální pobočku firmy jsem zakládal před 4 lety a upřímně tyto začátky byly opravdu náročné a cítím za nimi svou tvrdou práci.
Za touto značkou stojí tedy muži. Jak mnoho mužů je vašimi zákazníky? Který produkt je jejich nejoblíbenější?
Tradičně v rozdělení většinou dominovaly ženy, ale v současné době jsme viděli prudký nárůst a míru konverze ve prospěch mužů. Ukazuje zvýšenou poptávku ze strany uživatelů, kteří vyžadují řešení, zatímco byly holičství a barber shopy kvůli pandemii uzavřeny. Pro ilustraci, prodej pánských zařízení vzrostl o více než 38 % na FOREO.com během posledních 3 měsíců, což znamená, že to všechno bylo spojeno s pánskými „domácími“ řešeními. Oblíbeným produktem je LUNA 2 for Men, následované maskou UFO.
Jak FOREO jako mezinárodní společnost zvládalo období pandemie? Jak současná situace ovlivňuje vaše prodejní výsledky?
FOREO se od samého začátku zaměřuje na online prodej a veškeré aktivity související s image v online světě, a proto pandemie neovlivnila nijak zásadně naše prodejní výsledky. Nemuseli jsme dělat velké změny, internet je naše přirozené prostředí. Také nás těší skutečnost, že naše přístroje přesně odpovídají skutečným potřebám našich zákazníků. Díky nám se mohou starat o svou pleť na profesionální úrovni ve vlastním domě. Tato skutečnost nás motivuje k dalšímu pokroku. Každý z FOREO týmu pracuje nejlépe, jak umí. Jsme mezinárodní společnost, ale působíme jako rodinná společnost. #ForeoFamily není prázdný slogan. Proto jsme vyšli z této obtížné situace silnější a jako zavedená skintech značka. V Čechách se snažíme oslovit i naše obchodní partnery a najít způsoby, jak lépe spolupracovat a posílit se navzájem.
Jaká rozhodnutí byla ve společnosti učiněna v souvislosti s pandemií viru Covid-19?
Nejzásadnější je, že nikdo nepřišel o práci, naopak jsme zaměstnali a zaměstnáváme nové lidi. Snažíme se být v neustálém v kontaktu s našimi obchodními partnery a zákazníky, abychom mohli rychle reagovat na každodenní výzvy a poskytovat pomoc tam, kde je to potřeba. Neskrýváme se kvůli strachu z koronaviru. V České republice jsme začali s livestreamy na Instagramu – zvali jsme zajímavé osobnosti a novináře, abychom pobavili své followers a našli náplň práce pro Andreu, která působí jako školitelka a Brand Supervisor. Opravdu myslíme jako rodina a já jsem osobně zavolal všem svým manažerům, abych je ubezpečil, že je jejich práce v bezpečí. Dokonce jsme přijali i nového člověka na pozici Digital Media Specialist 2 týdny s předstihem, aby neměl strach z nejistého situace.
Jak mění současná krize tvář kosmetického průmyslu?
Dlouhodobý pobyt doma zcela změnil přístup k péči o pleť. Protože jsme neměli šanci využít kosmetické procedury jak tomu běžně bývalo, přesunuli jsme je do svého domova, převzali jsme péči doslova do vlastních rukou. Zákazníci se rozhodují o nákupu s větší opatrností, kupují výrazně méně produktů, ale rozhodně lepší kvalitu. Produkty FOREO jako LUNA, UFO a IRIS považují za investici do zdravé a mladě vypadající pleti.
FOREO má různé produktové řady, jak pro čištění a masáž, tak i pro aplikaci masek. Jaké novinky nás čekají?
Koncem letošního roku se chystáme uvést nový přístroj pro anti-age péči o pleť, založený na mikroproudové technologii. Chceme i neustále rozvíjet naše produktové portfolio a zavádět nová technologická řešení. V Česku navíc hledáme obchodního partnera, s nímž budeme schopni vytvořit novou značku péče o pleťi, jednalo by se o velkou lokální investici. Plánujeme se také zaměřit na přírodní doplňky stravy, které budou mít pozitivní vliv na pleť, její vzhled a stav. Určitě vás překvapíme.