Šestadvacetiletá brunetka se na Instagramu rozohnila nad vlastní fotografií na obálce francouzského časopisu Madame Figaro. Na svůj profil napostovala snímek předtím, než prošel radikální úpravou ve Photoshopu. Neskrývala své rozhořčení nad tím, jak jí grafici výrazně dopomohli k pevnějšímu dekoltu, zatímco velmi plné rty, které jsou pro tuto modelku signifikantní, naopak potlačili. Emily na svém Instagramu přímo uvedla:
“Každý z nás je svým způsobem zcela jedinečně krásný. Přitom se také cítíme nejistí právě díky těmto věcem, které nás odlišují od typizovaného ideálu krásy. S touto nejistotou se každodenně potýkám i já. Byla jsem proto velmi zklamaná, když jsem na obálce uviděla své rty a poprsí retušované. Doufám, že módní průmysl se konečně naučí přestat potlačovat to, co nás činí jedinečnými, a začne místo toho oslavovat naši osobitost.”
A právě onen prosazovaný ideál krásy, umocněný nerealisticky dokonalými fotografiemi, je tím, co v řadě žen po celém světě způsobuje nenávist k vlastnímu tělu. Tím, že modelka, která je tváří prestižních značek a chodí po mole nejsledovanějších módních přehlídek, připustila, že sama se cítí ohledně svého vzhledu nejistá, a je tak na jedné lodi společně s ostatními ženami, je výborný signál směrem k módnímu průmyslu. Stejně tak jako to, že ačkoliv ji modeling a fotografie živí, že se nebojí proti němu postavit. Emily Ratajkowski si totiž velmi dobře uvědomuje, že se většina žen s fotografiemi z modních časopisů identifikuje a poměřuje. Fotografie zde uvedené by tedy měly poskytovat pravdivý obraz, nikoliv bezobsažný ideál.
Tímto aktem se postavila po bok takových hvězd, jako je Alicia Keys, Vanessa Hudgens, Keira Knightley, Lena Dunham, Kate Winslet, Lady Gaga či další zpěvačky Zendaya a Lordi, které vystavily retušování fotografií jednoznačnou stopku. Na svých sociálních médiích zobrazují původní fotografie vedle těch retušovaných a vyzývají módní průmysl k bojkotu této umělé krásy.
V minulosti proti vyumělkovaným fotografiím vystoupila také tomodelka Gisele Bündchen, která nafotila kampaň pro BLK DNM bez jakéhokoliv make-upu či úpravy vlasů. Tehdy pro server theTalko.com uvedla:
“Pociťuji, že ženy by měly být více skutečnými a nevyumělkovanými. Miluji pocit být ženou a vědět o své odlišnosti. Naše nedokonalosti jsou tím, co nás činí jedinečnými a krásnými.”
Letošní rok je současně rokem, kdy se na přehlídkových molech v USA poměrně rapidně zvýšil počet plus size modelek. Část z nich, jako je například Ashley Graham, si předsevzaly, že díky modelingu budou upozorňovat na témata spojená s přirozenou krásou. I na příkladu Emily Ratajkowski se skutečně zdá, že modelky již vystoupily ze stínu přesvědčení, že jsou dobré jen jako věšák na šaty, a začaly se samy proti těmto slovům ostře vymezovat. Jsou nedílnou součástí módního průmyslu a nyní se jej pokoušejí zevnitř transformovat.
A vypadá to, že jsou v tom skutečně mimořádně úspěšné!