Ve včerejším článku o spolupracích roku 2014 jsem možná i schválně nezmínila jednu, ve které je zakomponovaná značka s českými kořeny. Jednoduše proto, že si zaslouží samostatný článek.
Obuvnická firma Baťa, která vznikla v roce 1894 přišla se skvělou zprávou o spolupráci se slavným návrhářským esem. Obrovskou možností jak ji dostat do širšího povědomí jí totiž pomohla zaštítit světoznámá japonská módní značka Comme des Garcons založená v roce 1969.
Stojí za ní talentovaná návrhářka Rei Kawakubo, která spolu se svým týmem vždy najde ojedinělou cestu, jak se dostat k další skupině populace a změnit tak tvář zaběhnutých produktů jiných značek. Naposledy tomu bylo například v roce 2008, kdy Rei navrhla kolekci pro švédský řetězec H&M.
Objektem spolupráce se staly klasické bílé tenisky Baťa Tennis, které tak dostaly zcela nový minimalistický kabátek vytvořený z černých puntíků, jež reprezentují jeden z hlavních podpisů značky Comme des Garcons. Budou uvedeny dvě verze, obojí s černými puntíky na bílém podkladu.
„Rádi se držíme autenticity, jednoduchosti a tradice. Řada Baťa Tennis je ztělesněním všech těchto předpokladů,“ uvedl Adrian Joffe, CEO značky Comme des Garcons.
Pro server Style.com uvedl Charles Pignal, pravnuk zakladatele Tomáše Bati: „Spolupráce vůbec nepatří do kultury této značky. Ale tohle nám připadalo jako skvělá příležitost, nikdy jsme s žádnou jinou značkou nejednali takto seriózně o navázání spolupráce. Nadhodili jsme jim projekt, boty se jim líbili stejně tak jako jejich autentický příběh, a tak se vším souhlasili.”
Tenisky budou k dostání již za dva dny, tedy 4. prosince v londýnském Dover Street Market nebo například ve francouzském Collete či vlajkových obchodech Comme des Garcons po celém světě za cenu 95 eur.
„Jedná se o velice limitovanou edici, vyrobeno bylo pouze 1780 párů, které se budou prodávat po celém světě, a já sám si samozřejmě také jeden koupím,“ uvedl s úsměvem a hrdostí v hlase Pignal pro The-sociallife.com.
Foto: WWD