Přední světový obchodní dům založený v roce 1854 zaznamenal během posledního roku nevídané úspěchy. Zapracoval na originálních výlohách, přišel s novou kolekcí šperků inspirovanou kultovním kufrem Emprise, pro svoji novou kampaň ukořistil nádhernou herečku Michelle Williams, v Paříži založil s pomocí architekta Franka Gehryho vlastní nadaci a v neposlední řadě byla na programu také nádherná jarní kolekce, která byla prezentována právě v této nové budově.
„Společně s hlavním vedením celého koncernu sdílíme stejnou vizi. Je opravdu důležité, aby značka LV vytvářela něco inovativního s respektem k historii a patriotství zároveň,“ uvedl návrhář na konci října pro server WWD.
Nicolasovi se letos povedlo představit tři nádherné kolekce, ve kterých se snaží prezentovat modely, z nichž se nestanou prchavé módní výstřelky, ale klasické módní kousky, jež bude chtít opravdu každý.
„Možná, že to bude znít jako klišé, ale je pravdou, že zakladatel značky Louis Vuitton byl sám velice inovativní. Vezměte si například kufry a cestovní tašky,“ přiznává bývalý kreativní ředitel značky Balenciaga. „Nemyslím si, že odstartuji něco jako revoluci v oblékání, ale vždy se k sobě snažím být pravdivý, což mi pomáhá vytvářet si silný podpis, prostě a jednoduše něco rozpoznatelného“.
Hlavní osobnosti této módní značky si je ovšem dobře vědoma toho, že za sebou má také velice talentovaný a pracovitý tým, bez kterého by to vše nebylo možné. Společně sdílí své myšlenky a nápady, díky nimž docílil za rok ve své pozici jakési umírněnosti a naučil se pokoře.
„Marc Jacobs zde udělal neobyčejnou práci, dal značce právě to, na čem chci i nadále pracovat – odlišné rozměry, identitu a patriotství.“ Právě odlišnost mu zajišťují tři různí fotografové, jež si vybral pro své kampaně – o realitu se opírající Juergen Teller, poetický Bruce Weber a dramatická Annie Leibovitz.
Foto: WWD