Její zakladatel a kreativní ředitel François Nars absolvoval slavnou školu krásy Carita v Paříži pod vedením Thibaulta Vabreho a po vyučení u proslulého maskéra Oliviera Echaudemaisona se před ním otevřel svět a kosmetický průmysl si ho zakrátko všiml. Na popud Polly Mellon, tehdejší redaktorky amerického Vogue, se François v roce 1984 přestěhoval do New Yorku. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a brzy už pracoval pro Harper’s Bazaar, ELLE, a Vogue. Na módních přehlídkách spolupracoval s návrháři, jako jsou Karl Lagerfeld, Marc Jacobs, D&G a Anna Sui. Krátce na to následovaly reklamní kampaně pro Versace, Calvin Klein, Ralph Lauren a Barneys New York.
V listopadu 1994 uvedl na trh kolekci dvanácti rtěnek, které se prodávaly v Barneys v New Yorku. Ohromná poptávka po jeho rtěnkách inspirovala Françoise k vytvoření celé řady dekorativní a pečující kosmetiky.
O tom, že je François Nars velmi kreativní není pochyb, rozšířil svou kreativitu ještě dále a ponořil se do fotografování. Zanedlouho si získal uznání v celé branži a jeho fotografie se objevily například v americkém Vogue, Harper’s Bazaar, italském Vogue, Vanity Fair a Marie Claire. François rovněž fotí všechny reklamní kampaně Nars s přístupem, který je stejně vizionářský jako filosofie jeho make-upu.
Aby zúročil svůj úspěch na poli fotografie a make-upu, vydal také od roku 1999 několik populárních knih. Jeho první fotografická kniha X-Ray obsahuje originální portréty slavných osob. Makeup Your Mind byla Francoisova první příručka líčení a obsahovala fotografie „předtím“ a „poté“ několika nejslavnějších modelek. K příležitosti 15letého výročí značky Nars byla vydána kniha 15X15, která obsahuje galerii slavných osobností pózujících v netypických rovinách. Jeho poslední knihou z roku 2011 je Makeup Your Mind: Express Yourself, druhý díl trilogie kosmetických manuálů.
Letošní výročí oslavuje NARS kolekcí rtěnek s názvem The Audacious Lipsticks Collection. Kolekce nabízí kompletní řadu od neutrálních nahých až po výrazné červené a odvážné růžové. Jsou prezentovány v moderním, matně černém kovovém obalu s magnetickým uzávěrem. Speciální designový tvar rtěnek je ozdoben logem Nars. Značku NARS seženete exkluzivně v parfumeriích Sephora.
François tak nepřetržitě pracuje na nových projektech. Je kreativní silou, která posouvá a rozvíjí značku Nars, úspěšným fotografem a legendou v umění make-upu. A co říká úspěchu své značky?
Jaký je to pocit slavit 20 let?
Dvacet let je na značku ještě mladý věk, ale myslím, že si vedeme dobře. Je to úžasný milník a máme teď velmi dobrou pozici – neustále se zlepšujeme a každou minutu rosteme. Zdá se mi to jako včera kdy jsem založil NARS. Pro mě je pojetí času velmi abstraktní. Ve vašem životě přijde chvíle, kdy začnete ztrácet pojem o čase. Nepočítám roky. Dosáhl jsem momentu, kdy se snažím neohlížet se zpátky. Těším se na budoucnost. Zatím to byla skvělá jízda a já doufám, že bude pokračovat.
Dokázal jste si představit takový úspěch značky?
Neměl jsem žádná očekávání, tečka. Jen jsem doufal, že to bude dobré. Neříkal jsem si „jednoho dne budeme v tolika a tolika zemích nebo budeme mít 400 produktů“. Chtěl jsem jenom vytvořit skvělé produkty. Byl jsem mladý a volný, neměl jsem v hlavě nic konkrétního. Byl jsem frustrovaný, že nemůžu sehnat ty nejlepší produkty nebo ty nejlepší barvy a napadlo mě, že by byla zábava vytvořit vlastní řadu make-upu. Nebylo to plánované, bylo to celé velmi spontánní a právě proto je dle mého názoru značka tak neotřelá. Odsud značka kousek po kousku rostla a já za ní po celou tu dobu stál a podle mě to je ten důvod, proč zůstala věrná svým kořenům.
Jak byste popsal DNA značky?
DNA značky představuje mě a fakt, že mám rád make-up a krásu. Kdybych měl NARS popsat jednou větou, řekl bych „kvalita s fantastickou škálou zábavných a módních barev“. Takový NARS je – zábavný, módní a cool. Pro mě je kvalita velmi důležitá. Nikdy bych nemohl mít levnou značku se špatnými produkty – nikdy nevyměním kvalitu za dostupnost. Snažíme se, aby každý výrobek spojoval kvalitní make-up a krásnou barvu.
Kde vidíte značku za 20 let od teď?
Nikdy o budoucnosti moc nepřemýšlím. Plánuji na několik měsíců dopředu, protože musím, ale většinou věci řeším den po dni. Oslavuji minulost, ale žiji přítomností. Do budoucna doufám, že přetrvá image značky. Doufám, že budeme dál růst při současném zachování věrnosti našim kořenům. Doufám, že otevřeme další obchody v dalších zemích – na ně jsem velmi pyšný.
Foto: Archiv značky Nars