Dílo Rei Kawakubo se ani vzdáleně nepodobá dalším prestižním přehlídkám během tradičních fashion weeků, jako jsou Dior, Yves Saint Laurent nebo Ellie Saab. Jak napsal v roce 2005 list The New Yorker, „Chanel vynalezl uniformu bezchybného chic stylu, zatímco Kawakubo s uniformitou bojuje prostřednictvím módní anarchie.“ Rei ale nikdy neporovnávala sama sebe s ostatními, navrhuje to, co si myslí, že je silné a krásné. Že nikdo dříve neměl nic podobného, považuje za náhodu. A tak modelky, vypadající jako oživlé sochy, předvádí objemné výtvory, ve kterých návrhářka kombinuje luxusní materiály s na první pohled neatraktivními látkami, jako například elastická syntetika nebo lepený polyester. V dobách rané tvorby navíc pouze v odstínech černé a šedé barvy.
Kawakubo vystudovala literaturu a umění na Keio University, a možná proto není svázaná konvencemi módního průmyslu. Neobléká ženy, aby vypadaly svůdně – tomu napovídá i překlad samotného názvu Comme des Garçons, tedy „jako kluci“. CDG prezentuje často zdánlivě dohromady nepasující části oblečení, a nemá jednu danou velikost, do které by se modelky nebo modelové (od roku 1978 navrhuje také pánské kolekce) měli vejít. Rukávy někdy chybí, někdy jsou tři, a i když si ostatní návrháři také pohrávají s asymetrií, nikdo nedošel tak daleko, jako právě ona. Obličeje jsou nalíčené k nepoznání, a přehlídky i oblečení obsahují zároveň prvky minimalismu a opulentní extravagance.
Získat od ní rozhovor je možná ještě těžší než porozumět, kde se v hlavách návrhářů, jako je Rei, berou dvakrát za rok inovativní nápady na další a další kolekce. Ona sama říká, že jedinou cestou, jak ji poznat, je skrz oblečení, které navrhuje. Takovou možnost budou mít od 4. května návštěvníci newyorského The Met Museum, kde se chystá velkolepá výstava věnovaná jí samotné. Modely Comme des Garçons budou vládnout i letošnímu Met Gala, jehož tématem je rovněž Rei Kawakubo.