Chiarra Ferragni, Aimee Song, Bryanboy nebo třeba Rumi Neely a Elin Kling. To jsou některá z nejznámějších jmen blogerského rybníčku. Lidé, kteří se díky svému zapálení a neustálé práci dostali do povědomí všech módních fanoušků.

Začátek jejich “kariéry” ale nebyl vůbec jednoduchý, vydělávali především díky reklamám na svých blozích, účastnili se několika různých společenských akcí měsíčně a až poté si jich začali všímat módní návrháři a samotné značky.

Dnes se ale mnozí z nich blíží k tomu, stát se značkou samotnou, což jim umožňuje spolupráci na kolekcích, vytváření svých vlastních produktů, zapojení v různých pořadech věnujících se módě, jelikož jsou bráni i bez předchozího vzdělání za odborníky v tomto oboru.

Za vydělaným ročním obnosem stojí ovšem spousta “neviditelné” práce, Bryanboy vsází především na reklamní bannery na svém webu, rozhodl se také využívat podporovaných odkazů na Instagramu.

Z nabízených projektů si vybírá pouze několik ročně, aby se jim mohl dostatečně věnovat. Pro jeden z řetězců stihl navrhnout tři různé druhy kabelek, což mu vyneslo minimálně 75 000 dolarů.

bryanboy

Server WWD nedávno uvedl, že nejúspěšnější pětice módních blogerů si vydělá pouze díky affiliate programům zhruba 80 000 dolarů měsíčně, a tendence zapojovat se do dalšího dění v módním průmyslu rok od roku narůstá. Využití sociálních sítí či serveru LiketoKnow:It – platformy, díky které si můžete objednávat veškeré oblečení, které se objeví na vašich oblíbených blogerech.

Blog už ovšem není pouze o jednom jedinci, Chiara Ferragni se vůbec netají tím, že za jejím pozlátkem stojí celý blogerský tým, koníček přerostl do rozměru několikahodinové práce denně pro desítku lidí. Právě tato dáma byla jednou z prvních, které se povedlo proslavit své jméno natolik, že mu teď buduje vlastní módní značku, a daří se jí to s přehledem.

chiara-ferragni

Foto: WWD