Dost bylo krásek s mrtvolnými pohledy a kostmi vystupujícími zpod oděvu, dost bylo hollywoodským kráskám a kultu věčného mládí a dokonalosti. Zřejmě to si řekli kreativní ředitelé značek Céline, Dolce&Gabbana, Sain Laurent nebo Alexis Bittar a pro jarní kampaně oslovili krásky s mnoha křížky na krku. Je dobře, že se módní domy staly průkopníky vědomí, že i straší a staré ženy, mohou být krásné, mít styl a že si zaslouží, aby o ně bylo pečováno.

Céline a Joan Didion

Joan Didion (80) byla pro kreativní ředitelku značky Céline Phoebe Philo, asi jasnou volbou. Není divu, spisovatelka, která působila několik let také v americkém Vogue, je prototypem ženy s citem pro módu. Její styl je jednoduchý a po léta téměř neměnný. Vystačí si s kvalitním černým rolákem, svetry v odstínech šedé, bílé a capuccino nebo minimalistickými halenkami a velkými brýlemi. Žádné výstřednosti, jen čistý styl, který dává vyniknout osobnosti. A to mají se značkou Céline stejné.

Celine

Dolce&Gabbana a italské stařenky

I Domenico Dolce a Stefano Gabbana se rozhodli jít tak trochu jiným směrem a vedle pohledných modelek a modelů, zasadili do své jarní kampaně i pravé Italské “stařenky”. Tyhle dámy zastíní v kampani, která má působit jako živé obrazy z italský ulic, i polonahého matadora. Jsou půvabné, jaksi pohádkové a přeci mají neskutečný šmrnc a dodávají celému obrazu grády.

Dolce-Gabbana-SS2015

Saint Laurent a Joni Mitchell

Kreativní ředitel značky Saint Laurent, Hedi Slimane je celkem známý svou zálibou v hudebních ikonách, které používá ve svých kampaních. Tentokrát se mu ale podařil doslova husarský kousek. Pro jarní kampaň se mu před fotoaparát postavila legenda Joni Mitchell (71). Bělovlasá dáma oděna do tuniky a klobouku odkazujících na 70. léta, dává kampani jakousi hloubku a uvěřitelnost, která mnoha jiným chybí.

Saint Laurent

Alexis Bittar a Iris Apfel

Jeden z nejznámějších šperkařů Alexis Bittar si pro svou jarní kolekci vybral interiérovou designérku a módní ikonu Iris Apfel (93). Milovnici velkých brýlí, šperků a barev, postavil v kampani vedle devatenáctileté bloggerky Tavi Gevinson a onen kontrast je báječný. Šperkař podle svých slov nechtěl ukazovat zákaznicím retušované mladé modelky, které reálně jeho šperky nenosí, ale naopak ženu, která opravdová, má svůj styl a je silná. A to se povedlo.

Alexis Bittar

Foto: Archiv firem