Poradíme vám, protože si přeci nechcete nechat za žádnou cenu ujít tuhle skvělou příležitost!
Neříkejte nic špatného o vašem předchozím zaměstnavateli!
Až přijde otázka, proč si hledáte novou práci, nikdy neříkejte nic špatného o vaší předchozí práci. Ukažte, že jste loajální a důvěryhodní. Nesdělujte žádné nadbytečné informace a držte se toho, že jste za všechny zkušenosti z předchozí práce vděční a že byste rádi vyzkoušeli zase něco nového. Nikdy neříkejte, že byl někde špatný kolektiv, špatně placené přesčasy nebo že vás kolegové neměli rádi. Takové věci na pohovor nepatří.
Nemluvte jen o sobě!
Nemluvte jen o tom, co všechno jste dokázali vy, ukažte trochu pokory a týmového ducha a pochvalte i kolegy, bývalého zaměstnavatele, lidi okolo sebe.
Neříkejte co všechno by VÁM nová práce dala, ale ukažte co můžete dát vy!
Až budete odpovídat na otázky, nesoustřeďte se jen na to, co všechno si od nové práce slibujete a co všechno vám může dát a v čem všem vám může pomoct. Nezapomeňte říct také čím byste vy mohli být přínosem pro firmu a proč byste právě vy měli místo dostat.
Zdůrazněte svoje kvality, ale nevychloubejte se!
Na tohle pozor, až se vás na pohovoru zeptají, v čem jste dobří, rozhodně neodpovídejte skromným mlčením. Ukažte, že si jste svých kvalit a schopností vědomí, dejte si ale pozor, aby to nepůsobilo jako vychloubání a honění ega.
Neříkejte, že nemáte slabé stránky!
Všichni je máme a to, že si je uvědomujete, je důkazem, že jste schopný na nich zapracovat. Uvědomění si svých chyb je totiž první krok k jejich odstranění. Když tedy řeknete, že vám nejde příliš angličtina, ale že chodíte na kurzy a je pro vás důležité se co nejvíce zlepšit, neuděláte rozhodně chybu.
Tip na závěr: I když všichni víme na co se zaměstnavatel u pohovoru smí a nesmí ptát, připravte se i na to, že nepříjemné (nepřípustné) otázky mohou přijít a připravte si i reakci, abyste neřekli něco, co nemusíte nebo nechcete.
Tip 2: Připravte si otázky! Nastudujte si vše o firmě, kam jdete na pohovor a zeptejte se na všechno, co vás zajímá. Jedna nebo dvě otázky stačí. HRisté jsou rádi, když projevíte zájem o firmu a máte také vy otázky na ně.