Pokud už profil na LinkedInu máte, rozhodně ho nenechávejte prázdný a pravidelně ho aktualizujte. V první řadě zvolte vhodnou fotografii – ideální je dobře nasvícená, která zabírá obličej a ramena. Oblečení by mělo být spíše formální; LinkedIn je profesní síť, takže fotky z pláže a z oslav si spíše schovejte pro Instagram. Na profilu si také můžete nastavit podkladový obrázek. Volte ale raději neutrální pozadí, které nebude odvádět pozornost od informací na zbytku profilu.

Tipy na LinkedIn? Na tyto věci nezapomeňte

  • V úvodu profilu najdete možnost vyplnit titulek a shrnutí. Můžete zde například uvést, že hledáte novou pracovní příležitost.
  • Při vyplnění pracovních zkušeností u každé pozice podrobně popište, jaké aktivity vaše zaměstnání obnášelo. Název pozice totiž může být někdy zavádějící.
  • Certifikace, znalost jazyků a všechny další dovednosti – s tím vším se na LinkedInu pochlubte. A tyto kompetence si můžete také nechat potvrdit od svých kolegů.

 

Optimalizujte váš profil a nastavte si lepší URL adresu

Věděli jste, že na LinkedInu si můžete upravit URL adresu vašeho profilu? Nejdříve kliknete na úpravu úvodu a poté nastavíte URL adresu. Díky tomu máte větší kontrolu nad profilem a jeho zobrazením ve vyhledávačích, protože nebude obsahovat zbytečnou směsici čísel a znaků. V nastavení také nezapomeňte zkontrolovat, zda je váš profil všem přístupný.

Zkuste si také při vyplňování pohrát s klíčovými slovy. Jejich správným výběrem se dá totiž profil optimalizovat – obdobně jako webové stránky. Google, Seznam nebo interní vyhledávač na LinkedInu tak může vyhodnotit váš profil jako relevantní a zobrazit ho například personalistovi, který aktivně vyhledává potenciální uchazeče.

Buďte aktivní v komunitě a v oboru

Vyšperkovaný profil už máte a přemýšlíte, jak s tímto kanálem pracovat dál? LinkedIn představuje výbornou platformu pro networking a skvělý způsob, jak zůstat ve spojení se současnými i bývalými kolegy. Pokud se například na konferenci či na školení setkáte s někým zajímavým, na nic nečekejte a kontakt si přidejte do své sítě.

Kromě toho lze tuto sociální síť dobře využít k budování osobní značky (brandu). Takový odborný článek zaujme a řekne o vás více než výčet vašich dovedností. Blogem na LinkedInu prokážete své odborné znalosti a pomůže vám to také udržet si neustálý kontakt s ostatními lidmi v oboru.

Ověřte si sílu vašeho profilu

Chcete si vědět, jak si na tom s profilem na LinkedInu stojíte? Existuje takzvaný SSI – Social Selling Index, který dokáže vyhodnotit váš profil a změřit, jak silný je váš osobní brand. Výši vašeho SSI zjistíte zdarma na stránkách LinkedInu.

Přes LinkedIn už oslovují firmy kandidáty samy

Mnoho personalistů dnes aktivně vyhledává potenciální uchazeče právě přes LinkedIn. Samozřejmě záleží na typu pozice, nejčastěji je tomu tak spíše u odborných pozic než u dělnických. Řada firem také na LinkedInu sdílí spoustu zajímavostí a case studies, což je dobrý způsob, jak si stále udržet v oboru přehled. Jedna z těchto firem je například ŠKODA AUTO. Na svém profilu zveřejňuje kromě nabídky pozic různé aktuality a novinky. Mimochodem – momentálně hledá kromě pracovníků do výroby také řadu odborníků z oblasti IT a technického vývoje.