Když jsem jedno z videí, kde na sebe mladí lidé sypou bezhlavě kbelíky s ledem, viděla poprvé, pomyslně jsem si klepala prstem na čelo a myslela si své. Po několika dnech byl těchto videí ovšem plný internet a ke klanu se začala přidávat spousta známých osobností, včetně herců, zpěváků či sportovců.
To mi nedalo a o tzv. Ice Bucket Challenge, dobročinné kampani, jsem začala hledat konkrétnější informace. Docela mi spadla brada po zjištění, že se jedná o aktivitu, která vznikla kvůli podpoře ALS Asociace bojující proti neurologickému onemocnění s názvem amyotrofická laterální skleróza. Primární účel tedy opravdu není pobavení veřejnosti, ale zvýšení povědomí o této chorobě.
Američané a velká gesta, výzvy a nespočet celebrit zapojených do každého takového projektu není žádnou novinkou, navíc pokud k tomu využijí moc sociálních sítí. Princip této konkrétní výzvy spočívá v tom, že nominovaná osoba se musí polít ledovou vodou a vzápětí nominovat další tři následující osoby, v momentě odmítnutí výzvy povinně platí asociaci 100 dolarů.
Jak už to ale v amerických pohádkách bývává, přispívají na konto vážně všichni a za posledních několik dnů přibylo na účet asociace přes 30 milionů amerických dolarů, což je úctyhodné. Kbelík na hlavě mělo i několik osobností z módní branže, nevyhnula se mu ani Anna Wintour nebo Mario Testino.
Každá legrace má bohužel často i svoji smutnou stránku, v případě této aktivity se jedná o náhlou smrt jednoho ze spoluzakladatelů projektu, Coreyho Griffina, který zemřel během potápění.