1. Brzy vstávejte
Ne nadarmo se říká, že ranní ptáče dál doskáče. Čím dřív vstanete, tím budete produktivnější a víc toho stihnete. Brzké vstávání si oblíbili například Mark Zuckerberg nebo Anna Wintour.
2. Pište si seznam úkolů
Každý den odpoledne, než skončíte v práci, si sepište seznam úkolů na následující den. Uděláte si tak pořádek v tom, co jste už udělala, co máte rozpracované, co musíte udělat, komu zavolat, kde a v kolik máte schůzku a tak dále.
3. Vytvořte si priority
Zároveň s tím si ale ke každému bodu udělejte nějakou značku podle toho, jak je která činnost důležitá. Co hoří a co naopak může ještě pár dnů počkat.
4. Soustřeďte si vždy jen na jednu činnost
Spousta lidí a především ženy mají tendence dělat několik věcí najednou. Vyřizují emaily s telefonem u ucha, během schůzky už myslí na tu následující, o pauze na oběd dodělávají resty z minulého dne nebo chatují na Facebooku. Jenže takhle jste neustále duchem jinde a i když děláte víc věcí najednou, neděláte ani jednu pořádně.
5. Dělejte si přestávky
Souvisí s tím už předchozí bod. Pauza na oběd je opravdu pauza na oběd, ne prostor pro práci. Abyste byli schopní svou práci dělat dobře a s čistou hlavou, je nutné, abyste si dávali občas pauzu. Jděte se ven projít, dejte si kafe a jen relaxujte nebo si popovídejte s kolegy.