Česká značka KAMA má více než 20ti letou tradici. Její začátek byl skromný a úspěch pak o to více překvapující.
Prvním výrobním prostředkem, který zakladatelka firmy KAMA paní Mahulena Pertlová používala, byl domácí pletací stroj z kategorie hobby. Když byla na mateřské dovolené s malou Klárou a Adamem, napadlo jí, že by dětem upletla čepičky. Práce jí šla od ruky a čepice se líbily všem příbuzným i kamarádům a tak jich začala vyrábět víc. A tak vznikla u rodiny Pertlových doma malá manufaktura.
V roce 1988 české úřady povolily v rámci socialistického zřízení jakousi drobnou výdělečnou činnost. Byly pořádány tzv. Trhy mladých umělců, kde lidé mohli své domácí výtvory zpeněžit. Tam někde byl položen základ byznysu budoucí firmy KAMA. Paní Mahulena vydělala svůj první kapitál a společně se svým mužem hudebníkem dali dohromady obnos na sofistikovanější stroj japonské značky. Ten již měl možnost pomocí děrných štítků vytvářet v úpletu vzory, včetně písmen. Název KAMA je složením dvou jmen, paní Mahuleny a její sestry Kateřiny, která název značky vymyslela.
Tehdy v rámci propagace výrobků, které se ujal manžel zakladatelky vznikly dnes již vybledlé snímky dětí Kláry a Adama, kteří se stali prvními modely pro focení reklamy. Mimochodem u této tradice zůstalo. Každoročně vydává firma nový katalog, ve kterém se Klára a Adam průběžně objevují. Jen čas utíká a z dětí školou povinných jsou dnes finanční ředitelka a grafický designér rodinné firmy KAMA.
V současnosti se KAMA specializuje na sportovní čepice a svetry nejvyšší kvality. Kvalitu produkce dokládá i stále rostoucí objem exportu. 70% produkce jde momentálně do 25 států světa. Mimo hlavní artikly jsou pak na seznamu výrobků čelenky, kukly, rukavice, šály, nákrčníky či vesty. Každý zákazník má tak možnost si vybrat svůj styl, ať se jedná o pestré žakárové vzory a trendové barvy, nebo konzervativní decentní styl.
Výrobky této značky je možné rovněž vybírat s ohledem na použití. Buď chcete-li nosit čepici nebo svetr na běžné denní použití do práce a do města, nebo naopak do přírody, kde vás čekají extrémní klimatické podmínky. Právě proto má KAMA ve svém podtitulu slogan FASHION &FUNCTION – móda a funkce.
Foto: Archiv značky