Nový kreativní ředitel značky Saint Laurent Paris, Hedi Slimane, vzbudil od svého nástupu do vedení starého francouzského módního domu rozruch, nenávist i obdiv. Do vznešených kolekcí dostal grunge, přejmenoval části značky tak zmatečně, že řada lidí stále netuší, jaké označení patří k čemu, a v neposlední řadě do svých reklamních kampaní dostal hudební hvězdy Courtney Love, Marilyna Mansona či duo Daft Punk (o všech Slimanových krocích a jejich zdůvodnění si můžete přečíst zde).
Nicméně se nová strategie značce vyplácí, tržby jen rostou. Určitě to ale nebude prodejem nesmírně předražených kousků, na které upozornili členové fóra magazínu The Fashion Spot. Nejdříve to bylo z 80 % polyesterové sako prodávané na britské oficiální stránce, za které si značka účtuje 61 tisíc dolarů, nyní se mluví o květovaných šatech za 68 tisíc dolarů z nového obchodu v Soho.
Cena by se možná mohla zdát přiměřená, kdyby byly kousky ušity z jistých speciálních materiálů. Extrémně drahé věci u slavných značek totiž nejsou žádnou neobvyklostí. Bundu z krokodýlí kůže prodává Hermès za 100 tisíc dolarů, z téhož materiálu ušitý kabát z kolekce na jaro/léto 2012 značky Louis Vuitton stojí 170 tisíc dolarů. Na šatech ani saku od Saint Laurent ale není nic takové hodnoty.
Flitrové sako bylo zřejmě staženo z prodeje, o šatech zatím další zprávy nejsou. Možná ale někoho k jejich koupi přiměje pouze fakt, že je v kampani propaguje nejžádanější modelka současnosti Cara Delevingne.
Foto: Archiv značek