Původní idea, jež přišla se vznikem vaku nošeného na zádech doplněného o dva popruhy, byla využít jej jako vhodné výletní a rekreační zavazadlo.
Poté se ovšem začal více dostávat i do jiných odvětví, jeho praktičnost nevyužívali pouze turisté, ale také lidé ve městech, náctiletí při docházce do školy či horolezci. Jeho význam se tak přenesl k dalším skupinám lidí a záhy se z něj stal doplněk, bez kterého si řada lidí nedovedla představit svůj den. Byl ideální pro přenášení těžkých věcí, které by obyčejná kabelka nezvládla.
To už byl pouze malý krůček k tomu, aby se tato praktická součást každodenního života dostala do centra pozornosti návrhářů, kteří začali batohy „vylepšovat“ po svém. Velké kabelky, mající své místo na zádech si v rychlosti oblíbily a prezentovali se s nimi například Johny Depp nebo Kate Moss.
V loňském roce jsme s batohy na jednom rameni potkávali lidi na ulicích, bloggery i fotografy během týdnů módy. Roztomilé batůžky s grafitti potiskem (a horentní sumou, za niž šly do prodeje) kontrastovaly vedle objemným perel během přehlídky Chanel SS 2014, své místo na slunci si opět vydobyly i díky show Tommy Hilfiger, DKNY či Phillip Lim.
Foto: Pinterest