Kreativní ředitel značky Dior, Raf Simons, si nechal na čtvrteční večer opravdové trumfy v rukávech. Ty se rozhodl vysázet na stůl jeden po druhém v tokyjské aréně Kokugikan, ve které se pořádají zápasy sumo.
Obtloustlé chlapíky zde ovšem vystřídala zcela odlišná podívaná, ve které hrálo hlavní roli 63 modelů ze zcela nové kolekce “Esprit Dior Tokyo”, jež se stala úplně první Pre-fall kolekcí této značky.
Spojení domu Dior a samotného Japonska sahá daleko do historie, kdy se Christian Dior nechával často inspirovat japonským uměním a designem. Právě zde byla například také prezentována přehlídka v roce 1953. Zmiňme ale také několik kousků vytvořených u příležitosti svatby princezny Empress Michiko v roce 1959.
Někteří si možná ale také vzpomenou na Gallianovu jarní couture kolekci 2007 inspirovanou právě Zemí vycházejícího slunce, včetně kimona. Samotný Simons se v 90. letech touto zemí inspiroval ve svých pánských kolekcích a byli to právě japonští zákazníci, kteří jeho oblečení zbožňovali a zbožňují i nadále.
“V Tokyu je obecenstvo, chuť po módě jako nikde jinde v celém Japonsku. Snažil jsem se přijít s extrémy – vypadat přitažlivě i prakticky zároveň, zaměřit se na postoj a strukturu oděvu,” uvedl Simons ke své kolekci.
Součástí prezentace byla nejen atypická aréna, ale také padající sníh nebo přehlídkové molo s obrovskou železnou mříží jako imitací stropu. Na spoře osvětleném molu se procházely modelky v podobě futuristických panenek, které v jednotlivých momentech sledovalo bezmála 1400 hostů.
Každý z nich obdržel origami jeřába s tímto nápisem: „V japonské kultuře je jeřáb symbolem dlouhověkosti. Dokonce se říká, že může žít tisíc let! Módní dům Dior těší, že vám může darovat tohoto jeřába, symbol, který si s sebou lze vzít kamkoli.“
Hlavní inspirací se Simonsovi stal i sci-fi snímek Blade Runner režiséra Ridleyho Scotta z roku 1982, jehož dramatický soundtrack přehlídku doprovázel.
Kreativní ředitel uvedl, že vnímá Tokyo jako město, kde se lidé nebojí v módě riskovat, kombinovat a hrát si. A přesně v takovém duchu rozvernosti vytvořil kolekci založenou na protikladech, futurismu a nekonečném třpytu.
Na obrovské přehlídkové molo si to nakráčely modelky oděné do vypasovaných kabátků z voskované bavlny, koktejlových šatů pro zvláštní příležitosti i kalhot se širokými nohavicemi.
Kimona se pro tentokrát nekonala, Simons za to vsadil na pletené vesty, sepranou kůži, mohutné zipy či výrazné límce. Mixoval barvy, materiály a výšivky více než kdy předtím a nastínil směr, kterým se chce do budoucna ubírat.
A jsme vážně klidní, jelikož u tohoto vývoje nebudou chybět ani kozačky či výrazné prsteny, ale ani odvážný make-up doplněný romantickými copánky, které v kombinaci s kožešinovými vestami pod kolena prostě neměly nejmenší chybu. A co teprve ty vesmírné šaty!
Foto: Facebook, WWD