Na začátku byly především svetry v mnoha především jasných barvách. Vše bylo směrováno na mladé lidi, kteří hravost barev ocení nejvíce. Barvy nebylo jediné motto firmy, která dodnes sídlí v Ponzanu nedaleko Benátek. Sourozenci Benettonovi vždy chtěli, aby jejich móda byla dostupná pro ženy, muže, mladé i děti. Roku 1986 se firma změnila na akciovou společnost, která postupně získává podíly v různých značkách po celém světě. Proto značka United Colour of Benetton není jen oblečení, ale i bytové textilie, kuchyňské doplňky, hodinky nebo parfémy.

Značka Benetton neznamená jen skvělou a pohodlnou módu, kterou nosí celý svět, ale i výborný příklad, jak díky reklamě získáte pozornost, o které se jejím zakladatelům ani nesnilo. Dnes není studenta reklamy a marketingu, kdo by nečetl knihu o reklamní kampani této značky. Za vším stojí Olivier Toscani, který se díky kontroverzní reklamní kampani postaral o pozdvižení a tím celou značku neuvěřitelně zviditelnil a nastolil její filozofii. Tou se stal boj proti rasismu, AIDS, drogám, válce. Všechny tato témata spojil s propagací této značky například tím, že na billboardech se objevili vedle sebe modelky bílé a černé pleti. Dnes se značka vrátila zpět do stojatých vod a na své výrobky poutá svou seriózností, kvalitou a módním vkusem. Benetton zaměstnává více jak 300 módních návrhářů a prodává na více než 5000 místech ve 120 zemích světa.

Foto: benetton.it