Ne vždy zastával Gucci takovou politiku. Fanoušci značky si jistě vzpomenou na kožešinové pantoflíčky, o změnu se prý ale silně zasadil nový kreativní ředitel Alessandro Michele. Zároveň se společnost Kering, pod kterou Gucci spadá, snaží zapojovat do boje proti násilí na zvířatech a investuje do výzkumu v oblasti udržitelných a syntetických materiálů, které by kůži a kožešiny mohly jednou nahradit.
Aktivisté v boji za práva zvířat po celém světě, jako například nezisková organizace PETA, přivítali rozhodnutí Gucci s nadšením, ačkoliv se našli i skeptici, kteří nevěří, že tato změna bude mít nějaký větší význam. Ředitel mezinárodní kožešinové federace Mark Oaten se k situaci vyjádřil se zklamáním s tím, že kolem výroby kožešinových produktů panuje řada mýtů a není zdaleka tak neetická, jak se říká. Podle jeho slov se v podstatě jedná o udržitelný, kvalitní a ekologický výrobek.
Pravdou je, že nás čeká rozhodně ještě dlouhá cesta. Mnoho luxusních značek, včetně Louis Vuitton, Dior nebo Karl Lagerfeld, kožešiny stále používá a nevypadá to, že by se situace měla v nejbližší době změnit. O to větší význam ale krok, který podnikl Gucci, má. Zároveň si musíme uvědomit, že etická móda se netýká jen kožešin, ale mnoha dalších problémů, jako jsou například nadbytečné obalové materiály, pracovní podmínky zaměstnanců ve výrobě, neekologické materiály a mnohé další. Ovšem i když se jedná jen o malý krok, může to být první krok správným směrem. Když totiž přestanou zákazníci přemýšlet o kožešině jako o moderním luxusním produktu, může se konečně podařit dosáhnout nějaké významnější změny. A je skvělé, že takhle po nezávislých značkách začínají konečně přemýšlet i velké módní domy.