Společně s předními českými designéry PRECIOSA pokračuje v příběhu českého křišťálu s původem v Crystal Valley a představuje jeho nadcházející generaci v moderní linii světelných objektů.
Souls / Eva Eisler
Původní instalace Evy Eisler byla sestavena z několika komponentů. Tím hlavním byla konstrukce z cedrového dřeva evokující kmen a korunu stromu, jehož větve nesly kolekci světelných plodů z foukaného technického skla s vnitřním LED jádrem. Svítidla samotná vytváří meditativní dojem a pocit haptičnosti.
Muutos / Jaroslav Bejv ml.
Kolekce Muutos je transformací historických forem do nových tvarů. „Pracovali jsme s formami, které jsou staré až 100 let a s jejich nedokonalostmi, které vznikly stářím. Tím se vytvořily atypické struktury, čemuž napomáhalo také samotné tvarování, během kterého se změnil původní tvar,“ upřesňuje umělecký ředitel PRECIOSA Ligthing, Jaroslav Bejvl ml. Svítidla jsou součástí zmiňované lifestylové kolekce společnosti, která ponese signifikantní znaky a prvky, jež jsou spojovány s invencí, technologickou dokonalostí a kvalitním křišťálem.
Ray / Jakub Berdych
Ručně foukané křišťálové sklo v kombinaci s nerezovou ocelí je 92 centimetrů vysoké. LED vlákna, která obepínají křišťálové tělo svítidla, tvoří dojem jednotlivých paprsků ve směru padajícího světla.
Grid / Klára Šumová
Čistota a dokonalost, typické vlastnosti návrhů Kláry Šumové jsou zřejmé také ve stojící a závěsné alternativě svítidla z čirého foukaného skla a lakovaného kovu.
Glory / Jaroslav Bejvl ml.
Světelné objekty Glory oslavují zručnost českých sklářů a české broušené sklo. Diamantový brus a simaxové sklo vytvářejí elegantní efekty z propouštějícího se světla.
Rings / Boa Design
Projekt Rings vychází z čistých geometrických forem. Svítidlo tvoří pět mírně kónických válců, které do sebe zapadají a ve složené podobě působí jako sestava několika soustředných kruhů. Vytažením a zavěšením vznikne jednoduchý tvar členěný horizontálními liniemi.
Unité / Klára Šumová
Dogma a historie a tradice Klára Šumové zachovala uvnitř elegantní “klasiky” v současném provedení. Centrálním pojetím bylo umístit svíčky do misek různých tvarů, velikostí, ale i brusu a tak se držet původních fragmentů a uvést tak objekt do nových estetických oblastí.
Kolekce je vizuálně podpořena cyklem fotografií Bet Orten. “Soubor fotografií vznikal celé dny. Říkali jsme tomu práce “od magic hour do magic hour”, od úsvitu do tmy – neb světelné podmínky jsou při focení světelných objektů stěžejní. Šlo nám o autentičnost a tak vznikl nápad s dřevěnou konstrukcí, s níž jsme se po krajině pohybovali a objekty v ní fotografovali,” dodává ke kampani sama fotografka.
Výsledek je unikátní a naprosto originální. Sklářské umění tak získává zcela jinou perspektivu.
Foto: Bet Orten