Svoji tvorbu s ní dosud spojili například Salvador Dalí, Andy Warhol nebo Karl Lagerfeld. U příležitosti jejích narozenin vznikla jedinečná globální kampaň „Radost políbit“ (Kissed By), ve které budou figurovat moderní ikony současnosti – Rita Ora, Avicii – i legendy minulosti – Marilyn Monroe a Elvis Presley.
Exkluzivní fotografie britské zpěvačky Rity Ora a švédského DJ Aviciiho vznikly díky spolupráci se světoznámým umělcem Davidem LaChapelle, který je v současné době jedním z nejžádanějších fotografů hvězd světové pop-music a filmového průmyslu. Oba jsou na fotografiích zachyceni s ledově vychlazenou lahví Coca-Cola, kterou je „radost políbit“. Cílem kampaně je totiž vyvolat pocit, že každý z nás může být „políben“ lahví Coca-Cola, stačí ji jen vzít z chladícího pultu, otevřít a přiložit ke rtům.
Fotografie legend stříbrného plátna a hudebního nebe oproti tomu připomenou, kolik inspirace přinesla lahev Coca-Cola do filmu, hudby a společenského života. Reklamní fotografie Marilyn Monroe vznikla během příprav promo snímků k filmu „Gentleman Prefer Blondes“ v roce 1953. Fotografie Elvise Presleyho byly pořízeny během nahrávání písní „Hound Dog“ a „Don’t Be Cruel“ v RCA Victor’s Studio 1 v New Yorku v roce 1956.
„Rita Ora a Avicii se stali součástí každodenního života, ale i jedinečných okamžiků dnešní mladé generace, stejně jako Coca-Cola. Jsou osobití, mají jedinečný styl a jejich hudba evokuje pocit radosti a štěstí. Díky sociálním sítím mají miliony fanoušků po celém světě a mladí lidé k nim vzhlíží pro inspiraci. A navíc jsou oba velkými milovníky nápoje Coca-Cola,“ komentovala výběr hvězd Kateřina Hladíková, Marketing Activation Manager společnosti Coca-Cola.
Věděli jste že:
Konturovaná lahev byla vytvořena k ochraně značky Coca-Cola před napodobiteli. Cílem bylo navrhnout „design tak výrazný, aby mohl být rozpoznán pouhým dotykem a tak unikátní, aby mohl být identifikován i podle střepů rozhozených po zemi.“ Lahev, patentovaná v roce 1915, byla nejen osobitá a na první pohled se odlišovala od konkurence, ale také byla první lahví s nerovnými stěnami, jakou kdy Coca-Cola použila.
Na základě vítězného návrhu byla ještě v roce 1915 patentována osobitá Coca-Cola lahev s charakteristicky zaoblenými konturami, která se stala globální ikonou a již po století je zdrojem inspirace ve filmu, designu či výtvarném umění.
Foto: David LaChapelle, archiv značky