Teď to ale vypadalo, že se nám konečně podařilo najít nadčasový design, který vydrží věčně. Mít méně univerzálních věcí, méně bytových doplňků a vlastnit méně věcí obecně je přínosné i pro životní prostředí, a tak se všechno zdá ideální. Ale jak dlouho tenhle trend ještě potrvá?
Problémem je, že s masovým rozšířením minimalismu do všech odvětví se zcela vytratila originalita. Denně vznikají desítky téměř totožných značek nabízejících jednoduché oděvy, které je od sebe naprosto nemožné odlišit. Všechny start-upy volí stejná minimalistická loga vyvedená bezpatkovým písmem. Funkce loga, jíž původně bylo zaujmout potenciální zákazníky a odlišit se od konkurence, se vytrácí. Ty nejúspěšnější blogerky a instagramerky mají všechny podobný styl – čisté fotografie, hodně bílé barvy, skandinávský design.
Nic proti tomu, tohle všechno se nám také hodně líbí. Ale zcela logickým důsledkem je, že ti, kdo se chtějí odlišit, se musí uchylovat k opačnému extrému – maximalismu. To, co původně vypadalo jako ironická nostalgie hlavně na Tumblr, se pomalu dostává do mainstreamu. Do módy se vrací kšiltovky i sametové teplákové soupravy. Blogerky jako OK, Sister zakládají svou image na „trashy“ looku, zatím sice pořád s notnou dávkou nadhledu, ale podle trendsettingových agentur nebude proměna trvat dlouho. Návrat k maximalismu dává smysl i z jiných úhlů pohledu – módní návrháři běžně recyklují některé trendy z minulých dekád, většinou z těch, které už „v kurzu“ dlouho nebyly. 70., 80. i 90. léta už jsme tu měli, teď nás čekají roky 00.
Nikdo ale neříká, že nový maximalistický trend nemůže vypadat úplně jinak. Na přehlídkách už se objevují outfity, které tady ještě nebyly – kombinace různých barev a potisků, květinové aplikace a skvělá práce s doplňky. Pozornost se opět po bílé a šedé obrací na jasné a živé barvy i vrstvení. Má to i další světlou stránku: konečně budeme moci přestat skrývat své nadšení pro blyštivé věci a doplňky a jestli bude móda podle „nultých let“ vypadat podobně jako třeba v Sexu ve městě, jsme rozhodně pro!