Pokud vám módní časopisy připadají v letním období monotónní a ze zamilovaných knižních románů jste vyrostla už v osmnácti, mám pro vás několik tipů, pro zpestření vašeho plážového odpočinku. Nečekejte ovšem žádné velké objevy a poutavé příběhy. V létě jde především o zábavu a relax!
O stylu i o kráse
Americká hvězdička, stylistka, návrhářka a tvůrkyně skvělého blogu The Beauty Department, Lauren Conrad, známá především účinkováním v reality show The Hills, je také velice oblíbenou spisovatelkou. Mimo povídek z prostředí Los Angeles (L. A. Candy, Hořkosladký život nebo Malé sladké lži) se také pustila do lifestylových knih s názvem Style a Beauty.
Kniha Style se bude hodit všem dívkám, které si začínají formovat svůj šatník nebo si neví rady ohledně líčení. Poslouží ovšem i jako oddechové čtení a skvělá rekapitulace základních módních pravidel pro každou ženu. Najdete v ní tipy, co si s sebou vzít k moři, čím naplnit tašku do školy, do práce. Čekejte od ní skvělé fotografie a opravdu roztomilé vyprávění sympatické Lauren. Nic víc, nic míň.
V přehledné knize nazvané Beauty se Lauren věnuje především péči o tělo, vlasy, neopomíjí ani základní pravidla zdravého životního stylu. Z velké části se jedná o dílo, které vzniklo jako inspirace a léta zkušeností získaných tvořením blogu The Beauty Department.
Populárně naučné
V poslední době se trh s knihami rozrostl o početnou skupinu, která sice nemá s odborností nic moc společného, ale určitě si z nich odnesete spoustu užitečných informací a oceníte jejich čtivost. Mám na mysli knihy jako Freakonomics, Sheconomics nebo Buyology, které se dočkaly i české mutace. Knihu Freakonomics si oblíbí všichni nadšenci statistických dat a pravděpodobnosti. Sheconomics je knihou pro ženy, najdete v ní různé rady ohledně financí a možnosti, na čem se dá chytře ušetřit.
Buyology (známá na českém trhu jako Nákupologie) se zaměřuje především na to, co lidé nakupují, jakým způsobem a za jakým účelem. Opírá se o početné odborné výzkumy v oblasti neurologie a neuromarketingu, který zažívá svůj veliký boom. Nabízí ojedinělý vstup k informacím, pomocí měření aktivity jednotlivých částí lidského mozku, díky čemuž lze následně vytvářet jednotlivé reklamy a výsledné produkty. Podobnou tématikou, konkrétně iracionalitou v lidském rozhodování i např. během nakupování, se zabývá kniha Jak drahé je zdarma od Dana Arielyho, která vás zajisté pobaví a určitě se nad mnoha řádky hlouběji zamyslíte.
Foto: Pinterest.com