Není vůbec od věci se občas zamyslet, co vám vlastně běží hlavou těsně před tím, než se článek rozhodnete napsat a následně publikovat do světa. V obrovské konkurenci blogů se text může lehce ztratit, proto nesmí postrádat určité prvky kvality. Co by vám hlavou tedy běžet rozhodně mělo?

Primární cíl

Jedním z nejdůležitějších aspektů každého článku musí být jeho cíl. Vždy je dobré vědět, co chci článkem říci, jaký je jeho hlavní důvod, proč jsme se jej rozhodli psát – odpovídá na položenou otázku, pokrývá naši potřebu nebo pomocí něj poskytujeme radu či reklamu?

Nadpis

Napsat poutavý nadpis, který přiměje čtenáře rozkliknout celý článek, je umění, které se lze naučit pouze praxí. Přemýšlejte nad ním, je důležité, aby přesvědčil a neodradil. Vyvarujte se gramatických chyb a zdrobnělin.

Znalost svých čtenářů

Zásadní je také znalost svých vlastních čtenářů – pohlaví, cílové skupiny a národnosti. Jen tak budete vědět, na koho/co se zaměřit, zda se jim plánované téma bude líbit a setká se u nich s úspěchem. Na základě návštěvnosti také zvažujte, jestli nenastal čas, začít psát blog dvojjazyčně (nejčastěji se doplňuje anglickým překladem).

Funkčnost

Ať už se jedná o klikatelné odkazy uvedené v článku či přiložené fotografie. Vše musí dokonale fungovat. Odkazy nechte otevírat do nového okna vyhledávače, abyste čtenáře zbytečně neodlákali pryč z blogu, s fotografiemi si dejte práci – upravte je do správného rozlišení a formátu, nezapomeňte uvést jejich zdroj. Obrovskou výhodu, kterou bohužel řada bloggerů nevyužívá, je fakt, že si jednotlivé články mohou vždy zobrazit kdykoli před jejich publikováním a opravit případné nedostatky.

Faktor X

Až budete mít článek sepsaný, znovu si jej po sobě minimálně jednou přečtěte, předejdete gramatickým chybám. Znovu se zamyslete nad tím, zda obsahuje váš názor, který čtenáře určitě zajímá. Četli byste takový článek vy sami? Dolaďte chyby, smažte nepřesnosti, zvýrazněte nedůležitější informace a přidejte do příspěvku něco ze sebe, co udělá text kreativním. Poté už nezbývá nic jiného, než se svým výtvorem pochlubit na svých sociálních sítích, když už vás stál takové úsilí.

Foto: Pinterest.com