Je symbolem krásy, barvy, svěžesti a smyslnosti, ale i vášně, emocí a svůdnosti. Růže byla odjakživa úzce spjata s historií francouzské parfumerie. Bylo tedy naprosto přirozené, že právě tuto květinu si vybral Armand Petitjean, zakladatel Maison Lancôme.
Ten ji s vášní pěstoval v zahradách u své vily ve Ville D’Avray a vyráběl z ní své první vůně. V roce 1935 byl za své dva parfémy, v nichž hlavní roli hrála právě růže – Tendres Nuits a Conquête – oceněn na světové výstavě v Bruselu.Růže se tak okamžitě stala symbolem parfémů Lancôme. Stylová růže na dlouhém stonku s malými lístky je součástí každého výrobku i reklamy. V roce 1974 se její podoba ještě zjemnila, když přišla o několik svých lístků a pomalu začala ožívat v reklamách a na produktech. V roce 2000 dostal fotograf Nick Knight volnou ruku a upravil růži pro reklamní kampaně. V roce 2010 se díky kampaním Maria Testina znovu stává ústředním motivem reklamní komunikace. Pro parfém Trésor navrhla jeho autorka Sophia Grosjman růži něžně objímající žhavé broskvové tóny – jedinečná vůně, která bude navždy doprovázet ženy a jíž propůjčily tvář ty největší herečky stříbrného plátna – od Isabelly Rossellini až po Penélope Cruz.
Růže jménem Lancôme
Proslulý francouzský zahradník Georges Delbard strávil v roce 1973 spoustu času snahou o vypěstování nového druhu růže. Díky svým zkušenostem a trpělivosti se mu podařilo najít spojením purpurové růže a růže v barvě lila vzácný sytý fuchsiový odstín, který je typický pro značku Lancôme. Robustnost růže zděděná po « otci » : růži Chène, která je známá svou odolností. Jemná, ale silná, výrazně osobitá růže s nezapomenutelným zabarvením, kterou dodnes, čtyřicet let od jejího vzniku, pěstuje Arnaud Delbard, vnuk muže, jež tuto květinu vyšlechtil. Jednou za rok vyrůstá ze země, v níž byla vyšlechtěna – ve vesnici Malicorne, v regionu Allier, Bourbon, ve Francii. Celková roční produkce je omezena pouze na několik tisíc rostlin.
Nová etapa příběhu této květiny začala v roce 2012. Značka Lancôme se začala zajímat o překvapující vitalitu růže Lancôme a přišla na to, jak vyextrahovat nejčistší a nejsilnější látky z rostliny. Jejich výzkum došel tak daleko, že přišli na to, jak tyto látky pěstovat a zachovat všechnu jejich svěžest i regenerační schopnosti. Vznikla tak nová aktivní látka, díky které se objevil luxusní produkt z řady Absolue, krém Absolue L’Extrait. Značka Lancôme tak neodmyslitelně patří k růži, stejně jako je růže nezbytnou součástí Lancôme.
Foto: Archiv značky