Za celým úspěchem značky Nivea stojí jen tři lidé, také jejich nadšení a počáteční štěstí.
Vizionářský podnikatel doktor Oscar Troplowitz, chemik Isaac Lifschütz a dermatolog Paul Gerson Unna měli společného přítele – emulgátor eucerit – který umožňoval spojit vodu a olej do stabilního krému. Ideální základ do pleťového krému, který díky své sněhobílé barvě našel ihned název – NIVEA – z latinských slov nix (sníh) a nivis (sněhový).
Kulatá krabička Nivea krému, kterou si všichni dobře pamatujeme z dětství, ale nebyla původně modrá. První dvě varianty byly jemně žluté a zdobily je zelené okvětní lístky v secesním stylu.
Typicky modrá přišla na svět až několik let od uvedení a až na drobné vizuální změny loga se nezměnila dodnes. Stala se symbolem vůně, připomíná nám pocity a obrazy z dětství a tradice pro miliony rodin po celém světě. Nivea si je toho vědoma a i její kampaně v sobě nesou odkaz na dětství, rodinu a rodinou pohodu.
I když je dnes portfolio této značky daleko rozšířenější a najdete v něm nejen péči o obličej, ale i o tělo a vlasy, Nivea krém zůstává nadále fenoménem, který si drží jisté prvenství.
Foto: Archiv značky